عصر بازار

رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین:

قرارداد همکاری با اگزیم بانک کره جنوبی زمینه‌ساز توسعه روابط با بانک‌های معتبر دنیاست

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین گفت: انعقاد قرارداد تامین مالی ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره جنوبی زمینه‌ساز توسعه روابط خارجی نظام بانکی کشور با بانک‌های معتبر دنیاست.

قرارداد همکاری با اگزیم بانک کره جنوبی زمینه‌ساز توسعه روابط با بانک‌های معتبر دنیاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سیامک دولتی در خصوص اثرات این قرارداد همکاری گفت: قرارداد همکاری شبکه بانکی با اگزیم بانک کره جنوبی بزرگترین قرارداد نظام بانکی پس از برجام است که علاوه بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور بر اساس منافع مشترک، نشان دهنده آمادگی نظام بانکی کشور برای تعامل با بانک‌های معتبر دنیاست و زمینه‌ساز توافقات دیگر مالی با سایر بانک‌ها خواهد بود.
    وی تاکید کرد: پیش از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سرمایه مورد نیاز بخش‌های تولیدی و اقتصادی داخلی در قالب قراردادهای بین‌المللی از جمله فاینانس، ریفاینانس و یوزانس تامین مالی می‌شد که با اعمال تحریم‌ها این منابع قطع و مسئولیت تامین مالی بر دوش نظام بانکی قرار گرفت که پاسخگویی به تمامی درخواست‌های تسهیلاتی بدون شک از توان نظام بانکی خارج بود. خوشبختانه با اجرایی شدن توافق برجام تعامل برای همکاری با بانک‌های بین‌المللی آغاز و قرارداد با اگزیم بانک در همین راستا است.
    وی با اشاره به جزییات انعقاد قرارداد همکاری شبکه بانکی با اگزیم بانک کره جنوبی گفت: این قرارداد به پشتوانه تضمین‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نهایی شده است و از ویژگی‌های این خط اعتباری این است که بر خلاف سایر فاینانس‌های دیگر، محدود به یک پروژه و طرح خاص نیست.
    وی گفت: براساس این قرارداد تامین مالی (فاینانس) میان مدت و بلند مدت پروژه‌ها در بخش‌های عمرانی، تولیدی، پزشکی، بیمارستانی و حمل و نقل توسط 12 بانک ایرانی به عنوان بانک‌های عامل و طرف قرارداد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
    وی در خصوص حضور بانک اقتصادنوین به عنوان یکی از بانک‌های عامل اجرای این قرارداد گفت: بانک اقتصادنوین به پشتوانه عملکرد مطلوب در عرصه داخلی و بین‌المللی توانسته استانداردهای بین‌المللی را کسب کند و در تعاملات نظام بانکی با بانک‌های معتبر بین‌المللی بانک اقتصادنوین همواره حضور داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی