عصر بازار

ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه

عصر اعتبار- قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه به روند نزولی خود ادامه داده است که علت اصلی این مساله انتشار آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا بوده است.

ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران جیب، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله افت قیمت طلا را در پی داشته است.

    بر اساس این گزارش تشدید تنش های سیاسی مربوط به اوضاع کره شمالی از سوی دیگر موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده و این مساله مانع بزرگی برای کاهش شدید قیمت طلا بوده است.

    این گزارش افزود، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1302 دلار رسیده است. البته قیمت طلا در ماه اوت هنوز با رشد 2 درصدی روبرو شده است.

    جفری هالی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اوآنادا در این باره تاکید کرد: قیمت طلا امروز تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و بخشی از رشد قیمتی خود در روزهای اخیر را از دست داده است. به نظر من تا زمانی که قیمت طلا بتواند سطح حمایتی 1284 دلاری را حفظ کند، می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها امیدوار بود.

    در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تحولات شبه جزیره کره هستند، به نظر می رسد تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

    وزارت بازرگانی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به بیش از 3 درصد رسیده است. این بالاترین رشد اقتصادی آمریکا در دو سال احیر به شمار می رود.

    موسسه ای دی پی نیز روز چهارشنبه اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا طی ماه اوت بیش از 237 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بیشترین رقم در 5 ماه اخیر به شمار می رود.

    وزارت کار آمریکا نیز قرار است جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه اوت را اعلام کند. آمریکا از جامعه بین المللی خواسته است تا اقدام قاطعی را در برابر کره شمالی اتخاذ کند تا فشار بر این کشور بیشتر از گذشته افزایش یابد.

    کامرون آلکساندر تحلیلگر ارشد موسسه تامسون رویترز در این باره تاکید کرد: تقویت ارزش دلار بی شک تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است ولی افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر قطعا تحت تاثیر تنش های سیاسی به خصوص بر سر اوضاع کره شمالی بوده است.

    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز بر این باور است که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تا 1295 دلار کاهش خواهد یافت. اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا تا 1287 دلار کاهش خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی