عصر بازار

چهارمین شعبه وی.آی.پی تامین اجتماعی راه اندازی شد

عصر اعتبار- در هفته دولت، چهارمین شعبه وی.آی.پی ویژه کارفرمایان خوش حساب سازمان تامین اجتماعی، در شهر چهاردانگه، با حضور مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و جمعی از مقامات محلی آغاز به کار کرد.

چهارمین شعبه وی.آی.پی تامین اجتماعی راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به شرایط کشور و ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری که دو سال پیاپی را با موضوعات اقتصادی نامگذاری کرده اند، اهمیت اقتصاد و بهره وری اقتصادی را یادآور شد و گفت: سازمان تامین اجتماعی، همان طور که مدیرعامل این سازمان و وزیر کار و رفاه اجتماعی بارها تاکید کرده اند، می تواند در رونق فضای کسب و کار بسیار نقش آفرین و کمک بزرگی برای ایجاد اشتغال پایدار باشد.

    ناهید حیدری که در آیین افتتاح طرح ویژه گرایی در شعبه 10 تامین اجتماعی واقع در شهر چهاردانگه سخن می گفت، افزود: در چند سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی اقدامات بسیار زیادی برای کمک به جامعه هدف صورت گرفته که یکی از آنها نهضت آی.تی. بوده است.

    وی الکترونیکی کردن پرونده های تامین اجتماعی را انقلابی در این زمینه برشمرد و افزود: این آرزویی دیرپا بود که روزی از دست پرونده های کاغذی رهایی پیدا کنیم و اکنون این آرزو با زحمات شبانه روزی کارکنان سازمان تامین اجتماعی تحقق پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: پایلوت طرح پرونده الکترونیک در شعبه ٢٥ که یکی از بزرگترین شعب کشور و حجم آن معادل چند اداره کل کشور است با موفقیت انجام شد و امروز ٧ شعبه ما مجهز به پرونده الکترونیک شده و انشاالله تا پایان سال سایر شعب ما که ١٥ شعبه است طبق برنامه به پرونده الکترونیک مجهز خواهند شد.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ طرح بازرسی الکترونیک را یکی دیگر از برنامه های سازمان برشمرد و گفت: این طرح تا پایان سال در همه شعب فراگیر می شود و دیگر بازرسی به شکل سنتی و کاغذی وجود نخواهد شد، بلکه با کمک ادوات الکترونیک انجام و یک نسخه آن نیز به کارفرمایان ارسال خواهد شد.

    وی از دیگر برنامه ها و فعالیتهایی که در جهت ارتقای سطح رضایتمندی و تامین خواسته جامعه هدف طی چند سال گذشته انجام شده، به اقداماتی نظیر مسافرتهای زیارتی و سیاحتی و برنامه های ورزشی مانند نسیم سلامت برای بازنشستگان اشاره کرد و در ادامه افزود: یکی از دیگر کارهای انجام شده اختصاص شماره تامین اجتماعی یا همان اس.اس.ان است که در سال گذشته با کار شبانه روزی انجام شد و اکنون در سطح کشور همه بیمه شده ها شماره ای دارند که اطلاعات هویتی آنان در آن است.

    حیدری افزود: اختصاص اس.اس.ان. به کارگاه ها و کارفرماها هم به زودی شروع می شود تا کارفرمایان محترم بتوانند بر اساس آن در همه جای کشور کارهای بیمه پردازی را انجام بدهند و قرار است اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران پایلوت این طرح باشد.

    وی با اشاره به تغییر انتظارات جامعه هدف از سازمان تامین اجتماعی به اقتضای زمان، گفت: در راستای همین تغییر انتظارات جامعه طرح ویژه گرایی از سال گذشته در سازمان آغاز و البته با استقبال کارفرمایان مواجه شد.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ادامه داد: در این طرح فضایی مناسب در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد تا در حداقل زمان و به سرعت و دقت کارهای خود را انجام دهند و خدمات مناسبی را دریافت کنند.

    وی با اشاره به آغاز طرح ویژه گرایی در شعبه 10 تامین اجتماعی با 130 کارفرمای خوش حساب، گفت: ما در این زمینه تجربه خوبی داریم. سال گذشته طرح ویژه گرایی را در ٢ شعبه با حدود 150 کارفرما شروع کردیم ولی با تقاضای کارفرمایان عزیز امروزه تعداد آنها به بیشتر از 500 نفر رسیده است و الان کارفرمایانی که از این خدمات وی.آی.پی. استفاده می کنند نگران این هستند که از دریافت خدمات وی.آی.پی خارج شوند. این نشان می دهد رضایت حاصل شده است.

    حیدری تاکید کرد: کارفرمایان با پرداخت به موقع حق بیمه هایشان کمک می کنند تا سازمان بتوانند خدمات و حمایتهای خود را از بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران به موقع ارائه نماید.

    رئیس شعبه 10 تامین اجتماعی چهاردانگه نیز در مراسم افتتاح وی.آی.پی. این شعبه با اشاره به ضرورت ویژه گرایی در سازمان تامین اجتماعی گفت: در این شعبه ما 130 کارفرمای خوش حساب و همچنین 6500 کارگاه فعال، ١٣ هزار و ٤٣٥ کارگاه نیمه فعال، بیش از ٦٨ هزار نفر بیمه شده اصلی و ٢٥ هزار مستمری بگیر، بازمانده و از کار افتاده داریم.

    محسنی افزود: شعبه 10 تامین اجتماعی چهاردانگه شعبه ای رو به رشد است و همه طرح های سازمان در این شعبه اجرا شده اند.

    وی در خصوص اقتصاد مقاومتی و بهینه کردن مصارف شعبه گفت: با اجرایی کردن مدیریت سبز در جهت کاهش مصرف انرژی توانستیم در ٥ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته در مصرف آب ٢٥ درصد و در مصرف برق 10 درصد کاهش مصرف ایجاد کنیم و البته کاهش مصرف گاز هم در همین مدت داشته ایم.

    علیرضا فتحی، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار جنوب غرب استان تهران نیز در آیین افتتاح طرح ویژه گرایی در شعبه 10 تامین اجتماعی، طی سخنان کوتاهی با به فال نیک گرفتن راه اندازی بخش وی.آی.پی. ابراز امیدواری کرد از مشکلات و معضلات کارفرمایان منطقه چهاردانگه کاسته شود تا بتوانند از صندوق تامین اجتماعی که متعلق به کارگران و بازنشستگان و خانواده های آنان است به خوبی صیانت کنند.

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شهر چهاردانگه نیز در این مراسم، با اشاره به تاسیس کانون بازنشستگان چهاردانگه در سال ٩٤ و عضویت 550 نفر در آن در حال حاضر گفت: از سازمان تامین اجتماعی به خاطر امکاناتی که در اختیار ما و بازنشستگان قرار داده است تشکر می کنیم.

    وی افزود: ما در سال گذشته با حمایت سازمان تامین اجتماعی 80 نفر از اعضا را به مشهد مقدس اعزام کردیم و توانستیم به تعدادی از اعضا وام دو میلیونی با بهره کم اعطا کنیم.

    سید محمد صالحی ادامه داد: امسال هم 100 نفر دیگر از طرف اتحادیه در قالب طرح کرامت رضوی که هدیه تامین اجتماعی به بازنشستگان است به مشهد مقدس اعزام می شوند.

    وی از کارفرمایانی که با خوش حسابی خودشان از سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است حمایت می کنند تشکر و قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو