عصر بازار

در پایان معاملات دیروز بازارهای جهانی؛

قیمت طلا به افزایش خود ادامه داد

عصر اعتبار- با ایجاد کمتر از حد انتظار فرصت های شغلی جدید در آمریکا، روز جمعه شاخص طلا در بورس نیویورک به بالاترین میزان خود از سپتامبر گذشته افزایش یافت.

قیمت طلا به افزایش خود ادامه داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در پایان معاملات دیروز، جمعه، فعال‌ترین قرارداد طلا برای تحویل در ماه دسامبر با 8.20 دلار یا 0.62 درصد افزایش در قیمت 1.330.40 دلار برای هر اونس بسته شد.

    سازمان کار آمریکا دیروز گزارش داد که کل مشاغل غیرکشاورزی در ماه آگوست 156 هزار شغل افزایش داشته است.این بدان معناست که رشد مشاغل به مقدار پیش‌بینی شده 170 هزار شغل نرسیده است که این توانایی فدرال رزرو را برای افزایش مجدد نرخ بهره در اواخر امسال، به بحث می‌کشد.

    این نگرانی باعث شد شاخص دلار هم سقوط کند و به 92.18 برسد. این شاخص ارزش دلار را در مقابل سبدی از ارزهای مهم می‌سنجد و وقتی دلار سقوط می‌کند، شاخص طلا افزایش می‌یابد.

    کمی بعد وقتی سرمایه‌گذاران متوجه شدند که این داده‌ها تاثیر چندانی بر چشم‌انداز افزایش نرخ بهره دلار نخواهد گذاشت، شاخص دلار با کمی افزایش به  92.81 رسید و شاخص طلا کمی از سود خود را از دست داد.

    در بازار فلزات گران‌بها هم نقره برای تحویل در ماه دسامبر با 24.1 سنت یا 1.37 درصد افزایش در قیمت 17.816 دلار برای هر اونس بسته شد. پلاتینیوم برای تحویل در ماه اکتبر با 10.50 دلار یا 1.05 درصد افزایش در قیمت 1009.00 دلار برای هر اونس بسته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی