عصر بازار

طلای جهانی به بالاترین قیمت صعود کرد

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی آزمایش هسته‌ای قدرتمند کره شمالی که سرمایه گذاران را متقاضی خرید دارایی های امن ساخت، به بالاترین قیمت در حدود ۱۰ ماه گذشته صعود کرد.

طلای جهانی به بالاترین قیمت صعود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.7 درصد رشد کرد و به 1333.28 دلار رسید در حالی که اوایل معاملات تا رکورد 1336.79 دلار پیش رفته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.6 درصد افزایش یافت و به 1338.60 دلار رسید.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ، آنچه که در حال حاضر بازار حکفرماست، تنش‌های ژئوپلیتیکی است.

    کره شمالی ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای را در تعطیلات پایان هفته گذشته انجام داد. پیونگ یانگ اعلام کرد یک بمب هیدروژنی پیشرفته را برای یک موشک دوربرد آزمایش کرده و خطر واکنش نظامی بزرگ از سوی آمریکا در صورت مورد تهدید قرار گرفتن این کشور یا متحدانش را برانگیخت.

    ین ژاپن و اوراق قرضه دولتی در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، روز دوشنبه صعود کردند با این‌همه ضرر بازارهای سهام اندک بود.

    مورد دیگری که به تنش‌ها افزود، انتقاد روسیه از تعطیلی سه مکان دیپلماتیک این کشور در آمریکا به عنوان یک اقدام خصمانه و خلاف قوانین بین المللی بود.

    طلا روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا که ضعیف‌تر از حد انتظار بود و به دورنمای افزایش دوباره نرخ‌های بهره در سال جاری لطمه زد، افزایش چشمگیری پیدا کرده بود.

    نرخ‌های بهره بالاتر به ضرر طلاست زیرا از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در هفته جاری منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه هستند با این‌همه بازار انتظار دارد در این نشست تغییری در سیاست پولی صورت نگیرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.8 درصد رشد کرد و به 17.38 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد رشد کرد و به 1006.60 دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 984.97 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی