عصر بازار

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی کاهش می‌‌یابد

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: نرخ تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی با هدف رونق بخشیدن به تولید و اشتغال کاهش می‌یابد.

نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی کاهش می‌‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسین پیرموذن روز دوشنبه افزود: با نرخ سود فعلی که مابین 18 تا 21 درصد است بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی چندان رغبتی به فعالیت‌های اقتصادی ندارند و ما با جلساتی که با وزیر اقتصاد و همچنین مسؤولان مرتبط با بانک‌ها داشتیم قرار شد در شورای پول و اعتبار ار هفته جاری نرخ سود جدید ابلاغ شود.
    وی گفت: پیشنهاد ما به صورت شفاف تعیین نرخ سود 8 تا 10 درصد برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیدواریم در حد وسع و توان دولت سعی کند تا بانک‌ها را مجاب به تعیین نرخ سود پایین کرده و زمینه تسهیل در پرداخت تسهیلات فراهم آید.
    پیرموذن بیان کرد: در بخشنامه جدید نوع سپرده و نرخ سپرده برای مشتریان اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد در دولت دوازدهم تصمیم جدی بر این است تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه حمایت بیشتر از صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.
    رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل به محدود بودن پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دراین استان در پنج ماه امسال اشاره کرد و گفت: پرداخت چهار مورد تسهیلات در پنج ماهه امسال از سوی بانک‌های عامل استان قابل قبول و پذیرفتنی نیست و امید است این روند در نیمه دوم سال سرعت بیشتری بگیرد.
    وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید اعم از سرمایه در گردش و طرح‌هایی با پیشرفت 60 درصد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، گفت: باید با کار شبانه‌روزی و بروز کردن سایت بهین‌یاب و تشویق و ترغیب سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده زمینه پرداخت تسهیلات با نرخ سود مصوب و جدید انجام شود.
    عضو هیأت رئیسه اتاق ایران یادآور شد: به هیچ‌وجه در پرداخت این تسهیلات منابع و مصارف استان در نظر گرفته نمی‌َشود بلکه قرار شده از منابع خاص این طرح‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.
    پیرموذن در پاسخ به بهانه‌جویی برخی بانک‌ها در دیر ابلاغ شدن شیوه نامه جدید در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی گفت: اگر این شیوه نامه جدید دیر ابلاغ شده چرا بانک‌ها از ارقام سال گذشته پرداختی نکردند و همچنان روند پرداخت تسهیلات با تاخیر و تعلل بسیاری روبه‌رو است.
    وی افزود: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد برای جلسات آینده بانک‌ها طرح‌هایی که توجیه ندارند و یا امکان پرداخت تسهیلات برای آنها فراهم نشده با دلایل و مستندات کافی جمع‌بندی کرده و به جلسه ارائه کنند و در کنار آن قرار شد از ظرفیت شرکت‌های مشاوره‌ای برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی نیز استفاده شود.
    تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی