عصر بازار

رشد ۳۳ درصدی تسهیلات پرداختی بانک سپه یزد به بخش مولد

عصر اعتبار- مدیر شعب بانک سپه استان یزد با اشاره به رشد ۲۴ درصدی تسهیلات این بانک در بخش صنعت، گفت: میزان تسهیلات پرداختی این بانک سپه استان یزد به بخش‌های مولد در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به کل سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۳ درصدی تسهیلات پرداختی بانک سپه یزد به بخش مولد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «عباس وطن‌خواه» با بیان این‌که این مجموعه تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و نقش آفرینی در عرصه کلان اقتصادی بکار گرفته است، اظهار کرد: در سال جاری در شاخص سپرده کل ریالی با رشد معادل 11.8 درصدی , سپرده های موثر قرض الحسنه جاری با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته ، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با رشد 21 درصدی و بلندمدت با رشد 8.6 درصدی نسبت به اسفندماه سال گذشته همراه بوده است .

    وی با تاکید بر اینکه اولویت بانک سپه توجه به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش صنعت و تولید کنندگان است افزود: در این راستا میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه استان یزد به بخش صنعت در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال 95 بالغ بر 770 میلیارد ریال معادل 24 درصد رشد داشته است .

    مدیر شعب بانک سپه یزد با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های مختلف در 5 ماهه سال 96 نسبت به کل سال 95 باا فزایش 850 میلیاردریالی بالغ بر 5هزار و 970 میلیارد ریال بوده است ، اضافه کرد: در این مدت تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی نیز با 11 درصد رشد به 33 میلیارد ریال رسید

    وطن خواه گفت: واحد ارزی این بانک در استان پس از لغو تحریم ها که به همت دولت و مسئولان عالی دولت تدبیر و امید صورت گرفت رشد چشمگیری در عملکرد خود داشت تا جایی که این واحد جزء رتبه های برتر واحدهای ارزی مراکز استان ها به حساب می آید .

    وی صدور حواله های ارزی و اعتبارات اسنادی ارزی در سال 95 را 295 مورد به مبلغ بیش از 39 میلیون دلار ، اعتبار داخلی ریالی را 29 فقره به ارزش 332 میلیارد ریال و حواله های ارزی وارده را نیز 638 هزار دلار عنوان کرد .

    این مسئول تصریح کرد: در 5 ماهه نخست سال 96 نیز تعداد حواله های ارزی و اعتبارات اسنادی ارزی 133 مورد به مبلغ 17 میلیون دلار و اعتبار داخلی ریالی 11 مورد با مبلغی بیش از 161 میلیارد ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش حواله های ارزی و اعتبارات اسنادی ارزی 17.5 درصد رشد داشته است .

    وی در ادامه فعالیت های مدیریت شعب استان یزد را در زمینه خدمات الکترونیکی مثبت ارزیابی کرد و افزود : این مجموعه از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 65.7 درصد در خدمات الکترونیک رشد داشته که امیدواریم این روند تا پایان سال نیز بیشتر شود .

    مدیرشعب بانک سپه استان یزد در بخش پایانی درباره طرح ضربتی وام ازدواج که از ابتدای مردادماه امسال در چند بانک بزرگ کشور آغاز شده است ، گفت: این بانک از ابتدای اجرای این طرح تنها در 30 روز 29.5 میلیارد ریال به 278 نفر از زوج های جوان یزدی وام پرداخت کرده است .

    وطنخواه با بیان اینکه از مرداد سال 95 تاکنون 100 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است، یادآور شد: جدیت و داوطلب شدن بانک سپه برای اجرای طرح ضربتی وام ازدواج در راستای توجه این بانک به مسئولیت اجتماعی خود است که امیدواریم تا پایان اجرای این طرح با استقبال زوج ها و در جهت رشد شاخص های کلان اقتصادی و نیز رفع نیازهای مردم تدوام یابد .

    در سال 95 از 11هزار میلیارد ریال سهم در نظر گرفته شده برای استان یزد حدود 8 هزار میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد و استان از لحاظ میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی