عصر بازار

معاون وزیر تعاون اعلام کرد

ایجاد ۶۵ هزار شغل با اجرای طرح "روستا تعاون"

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید سهم تعاونی‌ها از ۹۵۰ هزار شغلی که قرار است در سال ایجاد شود، ۱۰ درصد است. به گفته وی ایجاد شغل در روستاها ارزان و کم هزینه‌ است و با اجرای طرح روستا تعاون ۶۵ هزار فرصت شغلی در کشور به وجود می‌آید.

ایجاد ۶۵ هزار شغل با اجرای طرح "روستا تعاون"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری  اظهار کرد: برای اجرای طرح روستا تعاون در گام نخست 1000 تعاونی در هزار روستا ایجاد می‌شود و یا از ظرفیت تعاونی‌های موجود استفاده می‌شود تا 65 هزار شغل در کشور به وجود آید.

    وی مصوبه برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را پشتوانه اجرای این طرح دانست و گفت: این طرح زمینه اشتغال مولد را از طریق ایجاد تعاونی در روستاها فراهم می‌کند و اعتبار تسهیلات این طرح 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغال مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت است که بخش اعظمی از آن در اختیار تعاونی‌های روستایی قرار می‌گیرد.

    کلانتری از شناسایی 700 روستا برای ایجاد تعاونی‌های روستایی خبر داد و گفت: از هزار روستایی که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده تاکنون 700 روستای بر اساس ظرفیتهای موجود شناسایی شده است.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون در عین حال با اشاره به هدفگذاری ایجاد 950 هزار شغل در سال طی برنامه ششم توسعه، خاطر نشان کرد: سهم تعاونی‌ها از این میزان 10 درصد است و  تلاش می‌کنیم از طریق طرح‌های بخش تعاون به ویژه طرح روستا تعاون این هدف را محقق کنیم.

    وی با تاکید بر ارزان بودن اشتغال در بخش تعاون گفت: آنچه مسلم است ایجاد اشتغال در روستاها کم هزینه است به نحوی که برای ایجاد یک شغل در روستا به بین 30 تا 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است و اگر در قالب تعاون هم باشد ارزان‌تر تمام خواهد شد.

    کلانتری توسعه بازار، تامین مواد اولیه و برند سازی را لازمه فعالیت تعاونی‌ها در روستا تعاون دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بستر اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده و از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش پدیده حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی