عصر بازار

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به چهار محال و بختیاری

عصر اعتبار- استاندار چهار محال و بختیاری گفت: در سال جاری ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به چهار محال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با جوانان گفت: امسال از مجموع 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و مشوق‌های اشتغالزایی در کشور، 4 و بیست و یک صدم درصد برابر 11 هزار میلیارد ریال برای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به این استان اختصاص داده شد.

    وی افزود: سه هزار و 600 میلیارد ریال این تسهیلات از محل اقتصاد مقاومتی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

    سلیمانی اضافه کرد: با جذب این تسهیلات نرخ بیکاری استان از 20 و دو دهم درصد به 10 درصد و حتی پایین‌تر خواهد رسید.

    وی ادامه داد: سال گذشته 33 هزار و 500 متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که برای 14 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد شد.

    سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری از 36 به 40 درصد افزایش یافت اظهار داشت: براساس آمار سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم برای 41 هزار و 900 نفر در استان اشتغالزایی گردید.

    وی افزود: رشد دانش آموختگان دانشگاهی، بازگشت نیروی کار از کشور‌های خلیج فارس و استان‌های دیگر، بالا رفتن نرخ مشارکت و وارد شدن متولدین دهه‌های 60 و 70 به بازار کار از مهمترین علت‌های افزایش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی