عصر بازار

بانک ها در فعالیت های خود احکام فقهی را مورد توجه قرار دهند

عصر اعتبار- به مناسبت هفته بانکداری اسلامی رئیس اداره امور شعب استان گیلان با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرد.

بانک ها در فعالیت های خود احکام فقهی را مورد توجه قرار دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، استان گیلان، آیت الله زین‌العابدین قربانی - نماینده ولی فقیه در استان - در این دیدار بر اجرای بانکداری بدون ربا تأکید کرد و گفت: بانکداری اسلامی نیازمند اقدام جهادی است تا با رعایت ضوابط شرعی بتواند الگوی مناسبی ارائه کنیم.
    آیت‌الله قربانی با بیان اینکه صنعت بانکداری از دنیای غرب به شرق آمده و این شکل از بانکداری بر پایه سود و منافع ربوی قرار دارد، خاطر نشان کرد: بانکداری بر مبنای ربا، تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد و موجب کاهش تولید و اشتغال خواهد شد.
    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهادهای ارزشی و انقلابی باید پیشگام کارهای خیر باشند، تصریح کرد: مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها باید واقعی شود تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.
    در ادامه، فریدون حاجی زاده – رئیس اداره امور شعب استان گیلان – با تشریح عملکرد بانک مهر اقتصاد در حوزه اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: این بانک در سال گذشته و در راستای ارائه تسهیلات به طرح های اقتصاد مقاومتی افزون بر 750  میلیارد ریال تسهیلات در استان گیلان پرداخت کرده است.
    وی افزود: بانک مهر اقتصاد برای نخستین بار با تشکیل اداره بانکداری اسلامی در ساختار سازمانی خود اقدام بزرگی در راستای انطباق قرارداد های بانکی با موازین شرعی صورت داده و مطمئنا رهنمود های علما و صاحبنظران در فرهنگ سازی و استقرار بانکداری اسلامی راهگشا و ثمر بخش خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی