عصر بازار

لزوم پرداخت افزایش مستمری مددجویان توسط نهادهای حمایتی

عصر اعتبار- مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: معتقدیم که افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش باید از طریق کمیته امداد انجام شود.

لزوم پرداخت افزایش مستمری مددجویان توسط نهادهای حمایتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون مستمری مددجویان کمیته امداد 95 هزار تومان با احتساب مبلغ 53 هزار تومان مستمری و 45 هزار تومان یارانه نقدی افزایش یافته است و برای خانوار یک نفره تحت پوشش این نهاد در فروردین و اردیبهشت ماه امسال رقمی معادل 193 هزار و 500 تومان در ماه واریز شده است.

    وی افزود: همچنین این رقم برای خانوارهای دونفره 340 هزار تومان، سه نفره 460 هزار و 500 تومان، چهار نفره 601 هزار تومان، پنج نفره و بیشتر نیز 692 هزار و 500 تومان است.

    مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه معتقدیم که افزایش مستمری مددجویان باید از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد انجام شود، ادامه داد: بانک اطلاعاتی کمیته امداد بسیار دقیق است و تغییرات و تحولات در وضعیت مددجویان به روز می شود.

    ولیئی یادآور شد: اگرچه لازم است طبق قانون، مستمری مددجویان افزایش یابد نه یارانه آنها، اما در عمل افزایش یارانه به لحاظ نقدی تفاوت چندانی با مبلغ افزایش مستمری برای مددجو ندارد و تنها برخی مسائل اداری و مدیریتی را برای مجموعه امداد پدید می آورد.

    مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه قرار است به زودی پرداخت مستمری‌ها به کمیته امداد واگذار شود، خاطر نشان کرد: افزایش یارانه برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد به ترتیب شامل 95 هزار تومان برای خانوار یک‌ نفره، 189 هزار تومان برای خانوار دو نفره، 253 هزار تومان برای خانوار سه ‌نفره، 337 هزار تومان برای خانوار چهار نفره، 365 هزار تومان نیز برای خانوار پنج‌نفره و بیشتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی