عصر بازار

شرایط بهره مندی از خدمات بیمه از کار افتادگی اعلام شد

عصر اعتبار- مدیر کل امور فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی از تهیه بخشنامه دستورات ادرای مستمری از کار افتادگی به منظور یکسان سازی روند مستمری بگیران و وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

شرایط بهره مندی از خدمات بیمه از کار افتادگی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محمد علی جنانی گفت: مستمری از کار افتادگی به همه افراد بیمه شده‌ای که به دلیل مخاطرات شغلی، بیماری‌های منجر به معلولیت و حوادث ناشی از کار و غیر کار دچار آن می‌شوند تعلق می‌گیرد.

    او در این خصوص افزود: افرادی که به این سه دلیل از کار افتاده می‌شوند باید مراحل درمان پزشکی خود را تا پایان ادامه دهند تا جایی که پزشک متخصص مربوطه بیماری شان را غیر قابل درمان تشخیص دهد. پس از آن پرونده این افراد توسط کمیسیون پزشکی ما مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس تایید از سوی این کمیسیون بیمه از کار افتادگی به ایشان تعلق می‌گیرد.

    مدیر کل امور فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: تا کنون شیوه نامه منسجمی در این باره وجود نداشت و به همین دلیل کسانی که دچار این مشکلات می‌شدند از فرآیند از کارافتادگی و نحوه درخواست مستمری آگاه نبودند. حتی دستگاه‌های اجرایی نیز گاه سلیقه‌ای عمل می‌کردند. به همین دلیل ما همه دستورالعمل‌ها و مصوبات دیوان عدالت را با همکاری موسسه عالی پژوهش، مورد بررسی قرار دادیم و ما حصل کار در قالب بسته کاملی با 11 فصل و 98 بند در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

    جنانی خاطر نشان کرد: در اصل قانون مستمری از کارافتادگی هیچ تغییری ایجاد نشده و هدف از تهیه این بخشنامه جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی و آشنا کردن مردم به حقوق شان و تسریع در روند اجرای کار بوده است.

    وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته، 13 هزار میلیارد صرف هزینه‌های از کار افتادگان شده گفت: در حال حاضر 133 هزار از کارافتاده را در کشور تحت پوشش داریم که 85 درصد ار این افراد از کارافتاده کلی و 15 درصد از کارافتاده جزیی هستند که جزو مستمری بگیران دائم هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی