عصر بازار

نماینده مسجدسلیمان:

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگی اجرایی شود

عصر اعتبار- نماینده مسجدسلیمان خواستار اجرایی شدن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگی و رسیدن کف حقوق بازنشستگان به دو میلیون تومان شد.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگی اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌عسکر ظاهری در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که امروز 22) شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحلیل نیازهای قشر بازنشسته اظهار کرد: اگر وضعیت به گونه‌ای است که یک بازنشسته حدود سه سال برای مطالبات خود دوندگی می‌کند، باید تغییر روش دهیم و راهکار جدیدی ارائه شود.

    وی افزود: زمانی که از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان سؤال کردم که پاداش، مطالبات و مرخصی‌های بازنشستگان چه وضعیتی دارند در پاسخ شنیدم که هنوز منتظر تامین اعتبار هستند.

    ظاهری با بیان اینکه به هیچ وجه میزان درآمد و خدمت بازنشستگان با هم سازگاری ندارد، بیان کرد: پدر بازنشسته‌ای با تجربه کاری 30 سال یا بیشتر و با چند فرزند و انتظارات بالا تنها یک میلیون تومان فیش حقوقی دریافت می‌کند که این میزان درآمد و خدمت متعادل نیست.

    وی گفت: در سال گذشته در برنامه ششم دولت مکلف شد که کف پرداختی مستمری‌بگیران به دو میلیون برسد که ردیف‌های تامین اعتبار آن‌ نیز مشخص شد و قرار بر این شد که 60 درصد این فاصله را در سال 96 و 40 درصد را در سال بعد پرداخت کنند ولی طبق اظهارات بازنشستگان تاکنون اجرایی نشده است که از استاندار خوزستان انتظار نداریم این خلاء در استان وجود داشته باشد.

    نماینده مسجدسلیمان در مجلس تصریح کرد: تغذیه مناسب، تفریح و ... موجب افزایش طول عمر می‌شود و اکنون میانگین سنی افزایش پیدا کرده است ولی آیا شرایط را برای تردد سالمندان یا تفریح و درمان آنها مهیا کرده‌ایم؟

    ظاهری افزود: برخی از مدیران استان خوزستان از جمله آقای تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش ابلاغ کرده‌اند که اولویت استخدام با فرزندان بازنشستگان سازمان‌شان است که بخشی از آن در چارچوب قانون و ضوابط است. همچنین دولت را مکلف کرده‌ایم که از پیمانکاران و نیروهای بومی استفاده کنند تا دغدغه‌های بسیاری از افراد حل شود.

    به گزارش ایسنا، حبیب‌الله کردونی، رئیس کانون بازنشستگان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، نیز در این همایش اظهار کرد: آنچه در مدت 15 سال انجام داده‌ایم بیشتر در خصوص مسائل معیشت و درمان بازنشستگان بوده و به حقوق شهروندی بازنشستگان توجه نکرده‌ایم و این در حالی است که روز به روز بر تعداد سالمندان افزوده می‌شود و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

    وی گفت: اگر به مساله آسایش و رفاه شهروندان نگاه شود، می‌توانیم بگوییم که کاری در خوزستان انجام داده‌ایم. در این خصوص لازم است که برنامه‌ای مدون جهت تکریم و ادای حقوق شهروندان بازنشسته ایجاد شود.

    به گزارش ایسنا، همچنین جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، در این همایش اظهار کرد: باید به بازنشستگان به عنوان پدران و گنجینه‌های ارزشمند سازمان نگاه کنیم و ادای حرمت بازنشستگان یک وظیفه دینی، انسانی و قانونی است.

    وی با بیان اینکه انتظار داریم قانون بازنشستگی تقویت شود، اظهار کرد: حدود چهار سال برای ایجاد فضایی برای کانون بازنشستگان خارج از استانداری تلاش کردیم. به دلیل اینکه ممکن است مراجعات به استانداری افزایش یابد، اجازه ایجاد این فضا را نداده‌ند که چنین دیدی به افرادی که سال‌ها به سازمان‌های استان خدمت کرده‌اند، صحیح نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو