عصر بازار

امضای قرارداد ۱۰ میلیارددلاری بانک های ایران با اژدهای آسیا

عصر اعتبار- قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری بین پنج بانک ایرانی با شرکت «سیتیک تراست» چین با حضور ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره این بانک ها منعقد شد.

امضای قرارداد ۱۰ میلیارددلاری بانک های ایران با اژدهای آسیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در جریان سفر رییس کل بانک مرکزی و هیئت بانکی ایران به چین، قرارداد تامین مالی معادل 10 میلیارد دلار به ارزهای «یوان» و«یورو» بین بانک های توسعه صادرات، صنعت و معدن، رفاه، پارسیان و پاسارگاد با شرکت «سیتیک تراست» چین امضا شد.

    این قرارداد تامین مالی برای پروژه های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده اند، تخصیص خواهد یافت.

    ضمنا دوره ساخت و بازپرداخت متناسب با  هر پروژه بین 10 تا 12 سال است.

    گفتنی است از دیگر برنامه های ولی اله سیف و هئیت همراه به کشور چین، دیدار و گفت و گو با مقامات بانک توسعه چین، اگزیم بانک و مقام نظارتی CBRC به منظور گسترش روابط بانکی و ایجاد تفاهم بیشتر است.

    روابط ایران و چین روابطی بلند مدت و استراتژیک است. با توجه به عزم و اراده دو کشور در توسعه روابط اقتصادی ، اولین قدم ارتباطات مناسب و کافی بانکی با هدف تسهیل و کاهش ریسک های تجاری بین دو کشور است. با توجه به حجم خطوط فاینانس و مبادلات رو به رشد اقتصادی بین دو کشور گسترش روابط کارگزاری بانکی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و رئیس کل بانک مرکزی در نظر دارد این نکات را با مقام ناظر بانکی چین مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داده و نسبت به رفع تنگنای ارتباطات بانکی راه حل های مناسب را پیشنهاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی