عصر بازار

نماینده مردم بجنورد خبرداد:

۱.۵ میلیون نفر بازنشسته کمتر از ۲۰ میلیون ریال حقوق می‌گیرند

عصر اعتبار- نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی در پرداختی حقوق بازنشستگان در دنیا را در رتبه آخر اعلام کرد و اظهار کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته کشور زیر ۲۰ میلیون ریال حقوق دریافت می کنند.

۱.۵ میلیون نفر بازنشسته کمتر از ۲۰ میلیون ریال حقوق می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش‌ پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی قربانی نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران و فرهیختگان تامین اجتماعی خراسان شمالی مجموع کل بازنشسته‌های کشوری را 2 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد.

    قربانی حمایت مالی از بازنشستگان را ضروریات مهم ذکر کرد و گفت: در حال حاضر میزان دریافتی آنها کفاف زندگی و تامین آتی فرزندان‌شان را نمی‌دهد.

    وی بودجه کشور را محدود اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید به دنبال راه کارهای جدید برای افزایش درآمد بود.

    قربانی ادامه داد: بایستی در وصول مالیات بیشتر توجه و دقت کنیم و افرادی که مالیات نمی‌دهند، شناسایی و مالیات‌ها را دریافت کنیم.

    وی واگذاری امور به بخش خصوصی و انجام سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از الزامات برشمرد و بیان داشت: در کشورهای دنیا به بخش خصوصی اهمیت داده می‌شود که این امر موجب رونق اقتصادی شده است.

    نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر  140 شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند ، ولی سود دهی آن‌ها بسیار پایین است براین اساس واگذاری بخشی از کارها  به بخش‌های خصوصی ضروری است.

    قربانی بابیان این که باید از تجربه بازنشسته‌ها بیشتر بهره ببریم گفت: در بیشتر کشورها بازنشسته‌ها داشته‌ها و تجربیات خود را در قالب کتاب ارائه می‌دهند.

    رمضان مجیدنیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خراسان شمالی نیز با بیان اینکه 12 هزار و 500 نفر نیروی بازنشسته در این استان تحت پوشش  تامین اجتماعی هستند، گفت: با تعاملاتی که داریم خدمات خوبی به بازنشسته‌های این استان ارائه می‌شود.

    وی از بانک رفاه خواستار تسهیل در امر ارائه وام شد و گفت: در طرح کرامت بازنشسته‌ها باید در این بانک سپرده‌گذاری کنند تا بتوانند 50 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند که این امر برای آنان مشکل است.

    مجیدنیا با بیان اینکه بازنشستگان از نظر مالی مشکل دارند، افزود: نباید  برای دریافت 50 میلیون ریال وام با بهره 10 درصد سخت گیری شود.

    وی با بیان اینکه نباید در ارایه این تسهیلات محدودیت ایجاد شود افزود: هم اکنون تنها 200 فقره وام قرض الحسنه به بازنشسته‌ها تعلق گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی