عصر بازار

روز گذشته در بورس کالا؛

بیش از ۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد

عصر اعتبار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۶۱۷ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۷۸۵ میلیارد ریال رسید.

بیش از ۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال روز گذشته در بازار نقدی، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی چهارمین افت پیاپی را تجربه کرد تا به میانه کانال یک میلیون و 200 هزار تومان نزدیک‌تر شود. سکه که روز شنبه با افت 4 هزار تومانی از کانال یک میلیون و260 هزار تومان پایین رفته بود، روز یکشنبه با 7هزار تومان افت دیگر به بهای یک میلیون و 251 هزار تومان رسید. این قیمت در شرایطی ثبت شد که در معاملات فردایی نرخ‌های پایین‌تر و حتی زیر سطح روانی یک میلیون و 250 هزار تومان نیز برای فلز گرانبهای داخلی ثبت شد.

    به این ترتیب نیم سکه با 7 هزار تومان افت از مرز 650 هزار تومان پایین رفت و به قیمت 646 هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با 5 هزار تومان کاهش از محدوده 360 هزار تومانی خارج شد و به بهای 357 هزار تومان رسید. علاوه بر بازار سکه، در بازار طلا نیز روند قیمت کاهشی بود. روز گذشته هر گرم طلای 18 عیار، هزار و 39 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 123 هزار و 167 تومان رسید.

    در معاملات آتی سکه در روز گذشته 6 سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی طلا روندی منفی داشت. به این ترتیب قرارداد سکه سررسید آبان ماه افت 0.29 درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و 282 هزار تومان داد و ستد شد.در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و 315 هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه 0.22 درصد افت داشت.

    از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه با رقم یک میلیون و 349 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز شنبه 0.13 درصد افت داشت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 با 0.16 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 385 هزارتومان داد و ستد شد.

    در آخر همچنین قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال 97 با 0.15 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 420 هزارتومان داد و ستد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی