عصر بازار

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان:

روزانه ۳ میلیارد تومان صرف درمان بیمه‌شدگان زنجان می‌شود

عصر اعتبار- مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان صرف درمان بیمه‌شدگان استان می‌شود.

روزانه ۳ میلیارد تومان صرف درمان بیمه‌شدگان زنجان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی محمدی اظهار کرد: خوشبختانه 4 سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای رفاه حال بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صورت گرفته است که با 10 سال گذشته برابری می‌کند، این در حالی است که منابع سازمان تامین اجتماعی، حق‌الناس است و هرگونه دخل و تصرف در این صندوق، از نظر شرعی و طبق فتوای علما جایز نیست.

    این مسئول با تاکید بر این‌که منابع سازمان به قشر خاصی (بیمه‌شدگان و بازنشستگانی که سهامدار هستند) اختصاص دارد، ادامه داد: با پرداخت بدهی‌های دولت در برنامه ششم توسعه ، شاهد گشایش اقتصادی در منابع مالی سازمان خواهیم بود. البته پارسال بیش از 43 هزار نفر از بازنشستگان و افراد بالای 65 سال در مراکز درمانی استان و در راستای طرح تکریم سالمندان، بدون نوبت ویزیت شدند و تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.

    وی همچنین با اشاره به خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: سازمان به طور جدی در حال تکمیل زیرساخت‌ها برای ارائه کارت هوشمند سلامت در نیمه دوم امسال است؛ در واقعراه‌اندازی و ارائه خدمات الکترونیکی از جمله حذف دفترچه‌های درمانی، علاوه بر تسهیل امور مردم و جلوگیری از سردرگمی و معطلی آنان، زمینه‌ساز مناسبی برای تقویت و ارتقای خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

    محمدی با بیان این‌که سال گذشته 200 میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم هزینه شد که هنوز بخشی از آن به مراکز درمانی پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج مرکز درمانی در شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار، همچنین بیمارستان‌های امید ابهر و امام حسین (ع) با 220 تختخواب به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند. پارسال نیز 978 هزار نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند.

    به گزارش ایسنا، 530  هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی