عصر بازار

پرداخت بیش از یک‌میلیارد تومان زکات توسط خیران و کشاورزان استان اردبیل در سال‌جاری

عصر اعتبار- خیران اردبیلی یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در سال‌جاری زکات مال پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

پرداخت بیش از یک‌میلیارد تومان زکات توسط خیران و کشاورزان استان اردبیل در سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم خیر و کشاورزان نیکوکار استان بیش از یک‌میلیارد و 70 میلیون تومان در سال‌جاری زکات مال پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته حدود 21 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه بیش از 990 میلیون تومان از زکات پرداختی در قالب سهم الفقراء در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته است، اعلام کرد: موظف هستیم زکات پرداختی نیکوکاران را در اولویت نخست برای رفع مشکلات مددجویان و افراد نیازمند هزینه کرده و سپس به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه در همان روستاهای مؤدی زکات اختصاص دهیم.

    دشتی با اشاره به اینکه 92 درصد از زکات پرداختی کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی در قالب سهم الفقرا برای برطرف کردن نیازهای اساسی مستمندان هزینه شده است، بیان کرد: زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، تهیه جهیزیه و سایر نیازهای اساسی مددجویان هزینه شده است.

    مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه اردبیلی‌های خیر 883 میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست سال گذشته پرداخت کرده بودند، افزود: حسن اعتماد مردم خیر به کمیته امداد موجب شده است تا همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به این نهاد باشیم که این امر علاوه بر تسریع در روند رسیدگی به امور فقراء و نیازمندان، مسیر توانمندسازی آنها را نیز هموارتر کرده است.

    وی با اشاره به اینکه هزار و 500 عامل افتخاری زکات با کمیته امداد همکاری دارند، بیان کرد: صد روحانی و مبلغ دینی نیز برای ترویج و تبلیغ امر واجب زکات در شهر‌ها و روستاهای استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

    دشتی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب می‌شود تا گام‌های مؤثرتری را برای رفع نیازهای خانوار بی‌بضاعت برداریم، اعلام کرد: زکات یکی از مهم‌ترین فرامین دین مبین اسلام است که اگر مورد توجه تمامی آحاد مختلف قرار گیرد به برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی