عصر بازار

آخوندی در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن؛

استقبال مردم از صندوق پس انداز یکم

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی: صندوق پس انداز یکم که با همکاری بانک مسکن راه اندازی شده با استقبال مردم مواجه شده است و تاکنون حدود ۲۶۰ هزار نفر با میانگین ۲۲ میلیون تومان در آن پس انداز کرده اند.

استقبال مردم از صندوق پس انداز یکم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس آخوندی در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن و در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهادهایی برای توسعه این روند و تسهیل شرایط، به دولت ارائه می کنیم.
    وی همچنین به مردم توصیه کرد: این طرح و صندوق را جدی تر بگیرند چون تسهیلات آن می تواند پاسخگوی نیاز افراد مختلف باشد اعم از کسانی که در صدد نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده هستند، حاشیه نشینان، جوانان و خانه اولی ها.
    آخوندی نرخ تسهیلات این صندوق را با یک و نیم درصد کمتر از نرخ بقیه تسهیلات و 8 درصد اعلام کرد و گفت: آنها که یک سال از زمان افتتاح حساب پس اندازشان می گذرد می توانند به تدریج وارد بازار شوند و 6 برابر هر مبلغی که پس انداز کرده اند، به تسهیلات دسترسی داشته باشند.
    وی با تاکید بر اینکه هر شرایط جدیدی که تصمیم گیری شود مشمول همه پس انداز کنندگان خواهد شد، گفت: بنابراین نیاز نیست افراد منتظر اعلام شرایط جدید باشند و همه می توانند برای افتتاح حساب پس انداز اقدام کنند.
    به گفته وزیر راه و شهرسازی، طرح صندوق پس انداز یکم هم به سود مردم و هم سیاست کلان کشور است، هم صاحبان حساب می توانند با برنامه ریزی برای اقتصاد خانوارشان نظم بخشند و هم بانکها با این ارقام می توانند خود را به منابع عمده ای تجهیز کنند که حاصل آن کاهش میزان اتکا به منابع عمومی دولتی است.
    آخوندی این مطلب را هم گفت که از این طریق نرخ تمام شده قیمت پول در بانک کاهش می یابد و برای اعطا تسهیلات 8 درصدی، کمتر به یارانه دولتی نیاز خواهد بود و این سیاست ها خوداتکایی و پایداری بسیار بیشتری دارد تا تسهیلاتی که به بودجه های دولتی وابسته است.
    وزیر راه و شهرسازی درباره عضویتش در شورای پول و اعتبار هم گفت: طبق قانون دولت باید 2 وزیر را به عضویت شورای پول و اعتبار درآورد و من به عنوان یکی از آن دو نماینده انتخاب شدم و عضویت من به طرح صندوق ارتباطی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی