عصر بازار

در گردهمایی سراسری مدیران اعلام شد؛

"اقتصادنوین" هیچگاه وارد رقابت نرخ سود نشده است

عصر اعتبار- برنامه‌ها و اهداف بانک اقتصادنوین برای شش ماهه دوم سال جاری در گردهمایی سراسری این بانک که با حضور مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد، تبیین شد.

"اقتصادنوین" هیچگاه وارد رقابت نرخ سود نشده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در گردهمایی سراسری خانواده بزرگ این بانک که با شعار "با هم برای هم" برگزار شد، مهندس محمد صدرهاشمی‌نژاد بنیانگذار این بانک بر اصالت بانک اقتصادنوین رعایت معیارها و ضوابط قانونی و پیروی از پیشرفته‌ترین اصول بانکداری دنیا تاکید کرد و گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور برای ایجاد تحول در نظام بانکی تاسیس شد و اکنون بعد از گذشت 16 سال با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار توانسته برای ایجاد فضای مناسب اقتصادی گام‌های موثری بردارد، مهمتر اینکه بانک اقتصادنوین توانسته در طی این سال‌ها خود را از حواشی ایجاد شده در شبکه بانکی دور نگه دارد.
    وی با اشاره به اینکه بانک اقتصادنوین هرگز وارد رقابت‌های نرخ سود سپرده‌ها نشده است گفت: برخی بانک‌ها در سال‌های اخیر با نرخ شکنی نسبت به جذب سپرده اقدام کردند که خوشبختانه بانک اقتصادنوین هیچگاه وارد این رقابت نشده و به این موضوع افتخار می‌کند.
    وی گفت: تعدیل نرخ سود سپرده‌ها زمینه کاهش قیمت تمام شده پول را برای بانک‌ها فراهم می‌کند که این موضوع تاثیر مستقیم در کاهش نرخ سود تسهیلات خواهد داشت و کاهش نرخ سود سپرده‌ها در نهایت به نفع مجموعه‌های تولیدی و صنعتی کشور خواهد بود.
    وی گفت: در طی این سال‌ها بانک اقتصادنوین بر ارایه خدمات و بهره‌گیری از سرمایه انسانی کاردان به عنوان مزیت رقابتی تاکید کرده و این موضوع مورد توجه مشتریان بانک نیز قرار گرفته است.
    در این مراسم نصرت‌اله روشن ضمیر سرپرست و عضو هیات مدیره بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی ضمن تشریح برنامه‌های عملیاتی این بانک گفت: بانک اقتصادنوین ضمن رعایت قواعد حاکم بر نظام بانکی در راستای ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان تلاش می‌کند.
    وی بیان کرد: بانک اقتصادنوین طی سال‌های اخیر با رصد محیط کسب و کار و شرایط اقتصادی کشور، شرایط فعلی نظام بانکی را پیش‌بینی نموده و ضمن تاکید بر راهبرد سود محوری همواره از ورود به فضای رقابتی ناسالم جهت ارائه نرخ‌های نامتعارف سود سپرده و سهم خواهی بی‌منطق از بازار سپرده‌ها خودداری کرده و بانکداری حرفه‌ای را دنبال نموده است.
    روشن ضمیر اذعان داشت: در روزهای اخیر شاهد ثبات در نرخ سود سپرده‌ها هستیم که در این شرایط بانک اقتصادنوین از مزیت خوشنامی و ریسک پایین خود در جذب سپرده‌ها برای افزایش ضریب بهره‌وری اقدام خواهد کرد.
    سیامک دولتی رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین در ادامه این گردهمایی، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی و شکل‌گیری گشایش‌های مناسب در اقتصاد کشور گفت: تحولات جهانی و نگاه مثبتی که از سوی کشورهای اروپایی نسبت به کشورمان وجود دارد، باعث شده است که خطوط اعتباری جدیدی به کشور اختصاص داده شود و قراردادهای جدیدی با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی همانند چین و کره جنوبی منعقد گردد که این خطوط اعتباری می‌توانند شرایط و فرصت‌های جدیدی را برای کشور فراهم کنند.
    وی تاکید کرد: بانک اقتصادنوین به واسطه عملکرد شفاف خود در سال‌های گذشته همواره توانسته از اعتبار نظام بانکی در عرصه‌های بین‌المللی صیانت کند که خوشبختانه در قراردادهای جدید بین‌المللی نیز بانک اقتصادنوین نقش موثری ایفا نموده است.
    وی ادامه داد: بعد از تلاش‌های بسیار تعدیل نرخ سود بانکی به عنوان موفقیت بزرگی برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک اقتصادنوین که همواره به قوانین پایبند بوده به وقوع پیوست که استمرار این روند وضعیت مطلوب‌تری پیش روی بانک و مشتریان قرار خواهد داد و در مجموع ساماندهی موسسات غیرمجاز و تعدیل نرخ سود بانکی را در آینده سیستم بانکی مثبت ارزیابی نمود.
    دولتی با تاکید بر توجه بیشتر بر درآمدهای کارمزدی حاصل از صدور تعهدات ضمانت‌نامه‌ای، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و ارایه خدمات بانکی و همچنین وصول مطالبات بانک اظهار داشت: با شناسایی مسائل و مشکلات و مرتفع نمودن آنها خانواده بزرگ بانک اقتصادنوین در شرایط کنونی با سرعت بیشتر به سمت موفقیت حرکت خواهد کرد.
    در ادامه فرهاد عرب‌لو نایب رئیس هیات مدیره بر توجه به رضایت‌مندی مشتریان تاکید کرد و گفت: تعهد کاری همکاران در قبال مشتریان، مهمترین اصل در افزایش وفاداری مشتریانمان است
    وی بر لزوم ارائه محصولات و خدمات جدید و با کیفیت به مشتریان تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.
    نصرت‌اله شهبازی عضو هیات مدیره و معاون اعتبارات و بین‌الملل بانک اقتصادنوین در ادامه طی سخنانی با اشاره به لزوم تسریع در ارایه خدمات ارزی به مشتریان گفت: بانک اقتصادنوین بانکی خوشنام و حرفه‌ای است که توانسته به جایگاه قابل قبولی در نظام بانکی دست پیدا کند.
    وی افزود: رسالت بانک اقتصادنوین، فراهم کردن شرایط بهتر برای مشتریان است و اگر این بانک توانسته تاثیر مثبتی در زندگی و کسب و کار مشتریان ایجاد کند، به واسطه وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص است.
    وی با اشاره اثرات منفی مطالبات معوق در روال عادی کار بانک‌های کشور گفت: مطالبات معوق محدودیت‌هایی برای بانک‌ها در ارایه تسهیلات فراهم کرده است که با تعیین تکلیف این پرونده‌های قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها به مراتب افزایش خواهد یافت.
    شهبازی ادامه داد: رویکرد بانک و استراتژی هیات مدیره افزایش سودآوری و رضایت‌مندی سهامداران و مشتریان است، لذا لازم است عملکردهای عملیاتی در تمامی سطوح بانک به شکل معناداری بهبود یابد، امروز فعالیت اصلی بانک که جذب منابع و اعطای تسهیلات است از حاشیه سود مناسبی برخوردار نیست. در واقع تعادلی بین درآمدها و هزینه‌ها نیست، مهمترین و کارسازترین روش برای برقراری این ارتباط وصول مطالبات غیرجاری است.
    در این مراسم اصغر پورمتین دیگر عضو هیات مدیره بانک ضمن بیان این مطلب که موفقیت بانک در گرو ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان است، گفت: مهمترین اصل در رسیدن به سود پایدار از عملیات بانکی رعایت بهداشت اعتباری است.
    وی تاکید کرد: عدم توجه به بهداشت اعتباری نظام بانکی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده که خوشبختانه بانک اقتصادنوین توانسته است با رعایت بهداشت اعتباری، خود را در وضعیت مناسبی قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی