عصر بازار

درخواست از بانک شهر برای تامین منابع مالی خطوط ۶ و ۷ مترو

عصر اعتبار- عضو شورای شهر با تشریح جزئیات اخیر جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه تامین منابع مالی مترو با مشکل مواجه است، از بانک شهر درخواست شد، منابع مالی لازم را برای ادامه پروژه تامین کند.

درخواست از بانک شهر برای تامین منابع مالی خطوط ۶ و ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این کمیسیون به مسائل مالی متروی تهران پرداخته شد، گفت: در این جلسه منابع مالی مورد نیاز برای ادامه و مسافرگیری خط 6 و تکمیل خط 7 اعلام شد. با توجه به اینکه تامین این منابع مالی در حال حاضر با مشکل مواجه است، از بانک شهر درخواست شد، با پیمانکار کنسرسیوم تشکیل داده تا منابع مالی لازم برای ادامه پروژه تامین شود.

    وی افزود: بانک شهر نیز در رابطه با طلب خود از شهرداری نکاتی را بیان کرد به همین جهت پس از پایان صحبت‌ها قرار شد، پیشنهاد مشخصی برای تامین منابع مالی ارائه دهند و منتظر این پیشنهاد هستیم.

    معاون نظارت شورای شهر در واکنش به اینکه پیش از این وعده داده شده بود که خط شش تا اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اگر منابع مالی مورد نیاز آن تامین می‌شد، این امکان وجود داشت. به گفته مدیرعامل مترو در  خط 7 نیز که هم اکنون در حال مسافرگیری است، برخی ایستگاه‌ها هنوز تکمیل نشده و برای تکمیل آن نیاز به منابع قابل توجهی است. فقط در برخی از ایستگاه‌ها مسافرگیری شروع شده است و کماکان نواقصی وجود دارد. خط 6 نیز همین طور است و در مورد این خط اکنون بحث پایان عملیات ساختمانی تحت عنوان سویل مطرح است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر تجهیزات و امکانات خط 7 نیز تکمیل نیست و فقط زمانی که هر دو خط به صورت کامل تکمیل شده، می‌توانیم بگوییم همه تجهیزات نصب شده است. مدیرعامل مترو مدعی است، اگر منابع مالی خط 6 به صورت کامل تامین شود تا یک سال دیگر تکمیل خواهد شد.

    حبیب‌زاده درباره امنیت خط 7 مترو نیز گفت: در جلسه پیشین کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به این موضوع پرداخته شد و از سوی شورا به مشاوران پروژه‌ای نامه‌ای ارسال شد تا در مورد امنیت خط 7 اظهار نظر کنند و منتظر پاسخ این نامه هستیم و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

    این عضو شورای شهر با اشاره به معضل پارکبان‌ها افزود: چند جلسه قبل در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به این مسئله پرداخته شد و همانطور که اعلام کردیم پارکبان‌ها هیچ قراردادی با جایی ندارند و اگر مبلغی دریافت می‌کنند کاملاً‌ غیر قانونی است و اگر مردم شاهد بودند پارکبان‌ها مبلغی دریافت می‌کنند باید با نیروی انتظامی تماس بگیرند.

    او در پاسخ به این سوال که آیا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از مترو تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: تغییر مدیرعامل بسته به نظر آقای پورسیدآقایی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دارد و بی‌شک ایشان با نظر آقای نجفی شهردار تهران در این مورد تصمیم خواهند گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو