عصر بازار

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

اجرای نظام ارجاع داخلی در ۱۰ استان

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند تلفنی، اینترنتی، حضوری و یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

اجرای نظام ارجاع داخلی در ۱۰ استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی درخشان با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از راه‌های مختلف انجام می شود،  با بیان اینکه نظام ارجاع می تواند به کاهش ازدحام در مراکز درمانی کمک کند، گفت: اجرای نظام ارجاع از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی است .
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان در 10 استان کشور به صورت پایلوت اظهار کرد: این طرح در یک استان به صورت کامل اجرایی شده است.


    درخشان افزود: در نظام ارجاع داخلی برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و پزشکان ابتدا به پزشک عمومی راهنمایی و درصورت نیاز برای پزشک متخصص نوبت دهی انجام می شود.


    وی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات درمانی از سوی مردم گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.


    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از زمان حضور بیمار در اروژانس بیمارستان های تامین اجتماعی، برای فرد پرونده تشکیل و مراحل درمان آغاز می شود و در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی دیگر ، بیمارستان اخذ نوبت و انتقال بیمار را خود انجام می دهد.


    مدیرعامل بیمارستان تامین اجتماعی میلاد نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به اهمیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در مراکز درمانی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه 5500 نفر در درمانگاه بیمارستان میلاد به صورت سرپایی ویزیت انجام می شود و همچنین روزانه 2 هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان داریم.


    دکتر محمود رضا فیاض افزود: 15 درصد نوبت دهی در بیمارستان میلاد از طریق اینترنت و 25 درصد تلفنی انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی