عصر بازار

تا پایان سال جاری؛

۳۰ هزارمیلیاردتومان تسهیلات رونق تولید وتثبیت اشتغال پرداخت می شود

عصر اعتبار- اراک- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، تثبیت اشتغال موجود و اشتغال زایی در کشور پرداخت خواهد شد.

۳۰ هزارمیلیاردتومان تسهیلات رونق تولید وتثبیت اشتغال پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی ربیعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: سیاست دولت که 17 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تزریق کرد، ابتدا تثبیت اشتغال موجود بود و به دنبال آن تولید اشتغال جدید را دنبال کردیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر 85 درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع خرد و کوچک است به همین دلیل این بخش از اهمیت ویژه برای دولت برخوردار است.

    ربیعی بیان کرد: امسال ده هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و 20 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت می شود که در این مسیر نگاه ویژه به صنایع کوچک و خرد داریم.

    وی افزود: طبق مطالعاتی که انجام شده، مشکلات مختلف واحدهای صنعتی در کشور، عمدتا به دلیل مدیریت نادرست، بدهی های معوق بانکی، عدم نوسازی تکنولوژی و نبود بازار فروش است و تحریم و نبود مواد اولیه نیز در این مساله بی تاثیر نبوده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر در چند استان کلینیک های حوزه صنعت فعال شده اند تا بنگاه های در معرض خطر شناسایی شوند، تاکنون یک هزار و 370 واحد صنعتی در معرض بحران شناسایی شده که سعی داریم از رسیدن آنها به آستانه بحران جلوگیری شود.

    ربیعی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی بحرانی نیز هستند که به علل مختلف از جمله تمام شدن چرخه عمر آنها و دیگر مسائل با مشکل مواجه شده اند و حتی الامکان تلاش داریم این واحدها نیز حفظ شوند.

    وی با اشاره به مشکلات صنایع استان مرکزی گفت: صنایع و کارگران استان مرکزی و شهر اراک از اهمیت ویژه برای دولت برخوردارند و تلاش داریم معوقات کارگران فورا پرداخت شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دو شرکت آذرآب و هپکو که اخیرا کارگران آن ها درخواست پرداخت مطالبات معوق خود را داشته اند، با مشکلات متفاوتی از سایر صنایع روبرو هستند، در حقیقت این شرکت ها از جمله آذرآب، با مشکلات تولید روبرو نیستند و حتی ظرفیت افزایش تولید و نیروی کار هم در آنها وجود دارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داد و تجمعات پی در پی کارگران، با دستور رئیس جمهور به استان مرکزی آمدم تا این مسائل را بررسی و ارزیابی کنم و در حال حاضر این موضوع در دستور کار سه وزیر دولت است.

    ربیعی خاطرنشان ساخت: تا پایان مسائل و تصمیم گیری ها برای حل مشکلات این دو شرکت در استان خواهم ماند و طی روزهای اخیر نیز در تهران چند جلسه در این رابطه برگزار شده است.

    وی عنوان کرد: در مورد شرکت آذرآب، مجمع این شرکت نیمه ماه جاری در اراک برگزار می شود و تلاش داریم مدیران کارآمدی برای این شرکت انتخاب شوند و همچنین مقرر است 200 میلیارد ریال برای این شرکت تسهیلات بانکی پرداخت گردد تا حقوق معوق کارگران و راه اندازی کار تولید انجام پذیرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آذرآب مشکل تولید ندارد و در حال حاضر قراردادهایی نیز دارد که با پیگیری هایی که انجام داده ایم متوجه شدیم این شرکت تا پنج سال آینده با همین قراردادها می تواند به تولید بپردازد و مشکل این شرکت سوء مدیریت بوده است.

    ربیعی افزود: در مورد شرکت هپکو مشکلات پیچیده وجود دارد که نیازمند راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت است، در کوتاه مدت پرداخت حقوق کارگران این شرکت و جذب قراردادهای جدید در دستور کار است.

    وی ادامه داد: پیگیری قراردادهای تولید این شرکت با شهرداری ها و وزارت راه در دستور کار است که تنها سفارش وزارت راه، پنج سال تولید شرکت هپکو را تضمین می کند؛ البته برای آغاز تولید، نیازمند خرید و تهیه امکاناتی است که 100 میلیارد ریال نقدینگی باید برای آن تامین شود و پیگیر تامین مبلغ مذکور هستیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه هیات وزیران از این قرار است که به هیچ عنوان وارداتی که تولید در شرکت هپکو را با مشکل مواجه کند نباید انجام شده و پیگیری کرده ایم که با وجود مطالبات تامین اجتماعی از این شرکت، بیمه و خدمات درمانی کارگران آن تحت هیچ شرایطی قطع نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو