عصر بازار

اُفت قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۸۴ دلار و ۲۸ سنت رسید و در مسیر کاهش ۲.۸ درصدی در ماه سپتامبر قرار گرفت.

اُفت قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا امروز کاهش داشت و به پایین ترین رقم 6 هفته گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود نزدیک شد. قیمت فلز زرد در مسیر ثبت بزرگترین افت قیمت ماهیانه در سال جاری میلادی قرار دارد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1284 دلار و 28 سنت رسید و در مسیر کاهش 2.8 درصدی در ماه سپتامبر قرار گرفت. این بیشترین کاهش ماهیانه قیمت فلز زرد در سال 2017 است و بیشترین افت ماهیانه از ماه نوامبر 2016 تاکنون به شمار می رود.

    اما قیمت طلا بعد از رشد قیمت های ماه های جولای و اوت، در مسیر ثبت افزایش قیمت حدودا 3.5 درصدی در سه ماهه سوم سال قرار دارد.

    قیمت هر اونس طلای آمریکا هم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1287 دلار و 70 سنت رسید.

    یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت، قیمت طلا عمدتا تحت تاثیر تحولات دلار قرار دارد و اگر این تحولات نبود جلسه بدون نوسانی را شاهد می بودیم.

    ارزش دلار روز جمعه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت.

    ایکه میزو افزود: «تا زمانی که اتفاقی در زمینه بحران کره شمالی رخ ندهد، من حدس می زنم روز جمعه جلسه ساکت و کم داد و ستدی را شاهد خواهیم بود.»

    مقامات روسیه و کره شمالی روز جمعه در مسکو دیدار می کنند و در خصوص بحران شبه جزیره کره مذاکره خواهند کرد.

    ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر افزایش نرخ بهره به ویژه توسط فدرال رزرو آمریکا و همچنین بانک های مرکزی انگلیس و اروپا قرار خواهد داشت.»

    قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می شود که هر دوی اینها از عوامل کاهنده قیمت نفت به شمار می روند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی