عصر بازار

شمار خانوارهای ثروتمند افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- ثروتمندان جهان برای گرفتن هر ثروتی آماده اند.

شمار خانوارهای ثروتمند افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  سی ان بی سی، تحقیقات انجام شده توسط موسسه مطالعاتی BCG در بوستون نشان می دهد که ثروت میلیونرها در سال گذشته با 8 درصد افزایش به 63.5 میلیارد دلار رسیده است.بیشترین میزان رشد را دارایی های شخصی تشکیل می دهند که 30 میلیارد دلار یا بیشتر سرمایه گذاری کرده اند.

    آخرین تحقیقات انجام شده بر این باوراست که ثروت خانوارهای جهان از ثروت جهانی رو به افزایش است.

    در این گزارش که گروه مشاوران بوستون در ماه ژوئن منتشر کرده اند، آمده است :17.9 میلیون خانوار با حداقل یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری در سال 2016 به ثبت رسیده است.این میلیونرها حدود یک درصد از خانوارهای جهان را تشکیل می دهند و 45 درصد از سایر ثروتمندان میزان ثروتشان خصوصی اعلام شده است.

    انا زاکرسوکی  محقق این موسسه می گوید:میزان ثروت میلیونرها در جهان در حال رشد است؛ انتظار می رود تا سال 2021 نیمی از کل ثروت  ثروتمندان جهان، خصوصی اعلام شود که این رقم یک سوم بیش از 10 سال گذشته خواهد بود.

    زاکروسکی می گوید: خانوارهای ثروتمند تقریبا دوبرابرب یشتر از ثروت جهانی در حال رشد هستند.

    در گزارش موسسه BCG پیش بینی شده که ثروت خانوارها به بیش از 100 میلیون دلار برای سرمایه گذاری برسد،که این ثروت رشدی حدود 9 درصد بیش از 5 سال گذشته را به ثبت رسانده اند.البته خانوارهایی که با حداقل یک میلیون دلار دارایی به این نرخ رشد پیش بینی شده، نزدیک تر هستند.

    ایالات متحده امریکا بیشترین تعداد از خانوارهای میلیونر را در اختیار دارد؛ به طوری که بیش از 7 میلیون خانوار در این کشور بیش از یک میلیون دلار سرمایه خالص دارند.چین دومین کشور دارای خانوارهای ثروتمند است و پس از این کشور ژاپن قرار دارد.

    زاکروسکی می گوید:راههای مختلفی برای افزایش ثروت در مناطق مختلف جهان وجود دارد.خانوارهای ثروتمند در آمریکای شمالی به کسب ثروت از راه بورس و عملکردهای مثبت در بازار سهام معروف هستند.در همین حال، خانوارهای آسیای میانه ثروت خود را از اختراع و پس انداز سپرده ها بدست آورده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی