عصر بازار

بانک اسکاتلند متهم به کلاهبرداری در سال بحران مالی جهان شد

عصر اعتبار- یک شرکت سرمایه گذاری بریتانیایی، گروه بانکداری« لیودز» اسکاتلند را به دلیل دستکاری نرخ بهره بین بانکی و کلاهبرداری از آن مورد پیگرد قانونی قرار داد.

بانک اسکاتلند متهم به کلاهبرداری در سال بحران مالی جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تلگراف، گروه بانکداری «لیودز» که زیر مجموعه بانک اسکاتلند محسوب می شود، متهم به کلاهبرداری چند میلیون پوندی از یک گروه هولدینگ به نام شرکت سرمایه گذاری «ونترا» در زمان اوج بحران مالی جهان شد.

    در همین حال بانک «لیودز» متهم است که در سال 2008 و 2009 میلادی طی چند ماه چندین میلیون پوند از طریق فروش و سپس بازفروش 100  میلیون پوند مبادله نرخ بهره، سود کسب کرده است.

    در همین حال دادگاه بریتانیا اعلام کرد، مالک شرکت سرمایه گذاری «ونترا» با مدیر روابط بانک اسکاتلند قرار دادی را در سال 2008 میلادی منعقد کرد که به موجب آن به ازای فروش املاکی که دارای ارزش قابل توجهی بودند، کمیسیون هنگفتی را بدست می آورد و در این زد و بندها، به جای اینکه این شرکت ذی نفع شود، بانک اسکاتلند بیش از 2 میلیون پوند بصورت نامشروع کسب کرد.

    همچنین شرکت سرمایه گذاری «ونترا» گروه بانکداری «لیودز» را در حال حاضر به دلیل نقش این بانک اسکاتلندی در دستکاری شاخص قیمت گذاری نرخ بهره بین بانکی مورد پیگرد قرار داده است.

    این گروه سرمایه گذاری مدعی شد که بانک «لیودز» از این موضوع که نرخ بهره بین بانکی در سال 2008 میلادی قابل اطمینان نیست، مطلع بوده و از آن بانک اسکاتلند و «لیودز» فقط بعنوان ابزاری برای دستکاری عمدی نرخ بهره بین بانکی استفاده می کردند.

    بر پایه این گزارش، شرکت سرمایه گذاری «ونترا» بانک «لیودز» را به دلیل تقریبا 80 میلیون پوند کلاه برداری مورد تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی