عصر بازار

دولت ژاپن نیز دست به کار شد؛

جی-کوین واحد پول الکترونیکی رسمی ژاپن خواهد شد

عصر اعتبار- دولت ژاپن اعلام کرده است درحال بررسی طرحی است که طبق آن به منظور ساماندهی و نظارت بهتر بر پول های الکترونیکی، یک واحد پولی الکترونیکی مخصوص کشور ژاپن با عنوان جی-کوین راه اندازی نماید.

جی-کوین واحد پول الکترونیکی رسمی ژاپن خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اقتصاد مقاومتی، دولت ژاپن اعلام کرده است درحال بررسی طرحی است که طبق آن به منظور ساماندهی و نظارت بهتر بر پول های الکترونیکی، یک واحد پولی الکترونیکی مخصوص کشور ژاپن با عنوان جی-کوین راه اندازی نماید.

    استفاده از پول های الکترونیکی در طول چند سال اخیر به دلیل سهولت مورد استقبال مردم ژاپن قرار گرفته و این مسئله موجب شده دولت ژاپن برای کنترل بهتر شرایط بازار نقل و انتقال پول، طرح راه اندازی واحد پول الکترونیکی ملی را با همکاری بانک های بزرگ داخلی در دستور کار قرار دهد.

    مقامات دولت ژاپن اعلام کرده اند یکی از مزایای راه اندازی یک پول الکترونیکی کاهش استفاده مردم از پول نقد است که می تواند در کاهش هزینه های چاپ اسکناس مؤثر باشد.

    طبق گفته مقامات ژاپنی طرح راه اندازی جی-کوین به عنوان واحد پول الکترونیکی رسمی کشور ژاپن در حال حاضر در مراحل ابتدایی قرار دارد و دولت این کشور در حال بررسی ابعاد این اقدام است.

    ارزش جی-کوین ژاپن قرار است برابر با واحد پولی این کشور یعنی ین باشد و طبق طرح پیشنهاد شده قرار است تا پیش از شروع بازی های المپیک در شهر توکیو در سال 2020 میلادی راه اندازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

    بانک مرکزی ژاپن و نهادهای قاعده گذار سیاستهای پولی این کشور از راه اندازی یک واحد پولی الکترونیکی ملی استقبال کرده اند.

    در حال حاضر شرکت های بین المللی متعددی از روش های پرداخت الکترونیکی استفاده می کنند که تحت نظارت بانک های مرکزی قرار ندارد و یکی از اهداف بانک مرکزی و بانک های تجاری ژاپن از راه اندازی واحد پول الکترونیکی ملی مقابله و نظارت بیشتر بر روش های پرداخت الکترونیکی شرکت های خارجی است.

    در جریان رونق پول های الکترونیکی در یک دهه گذشته، کشور ژپن جزء اولین کشورهایی بود که استفاده از این واحدهای پولی همچون بیت کوین را قانونی اعلام کرد و در حال حاضر استفاده از پول های الکترونیکی در این کشور یکی از روش های پرداخت رسمی محسوب می شود.

    گفتنی است یکی از مزیت های استفاده از پول های الکترونیکی به عنوان روش پرداخت خارجی، عدم استفاده از نظام پرداخت دلار و عدم نظارت آمریکاست و این مسئله یکی از انگیزه های جذب مردم به سمت پول های الکترونیکی بوده است و تا به حال بسیاری از کشورها به سمت راه اندازی پول های الکترونیکی ملی حرکت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی