عصر بازار

در ادامه خرید ولوو و لوتوس؛

جیلی ۵۱ درصد سهام بانک دانمارکی را خرید

عصر اعتبار- گروه خودروسازی جیلی چین با قراردادی ۳۰۰ میلیون دلاری سهام خود را در بانک ساکسو(Saxo) دانمارک به بالای ۵۰ درصد رساند.

جیلی ۵۱ درصد سهام بانک دانمارکی را خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر خودرو، این اقدام بیانگر تلاش چین برای استفاده از تخصص سازما‌ن‌های مالی اروپایی است. 

    پکن به دلیل نگرانی از خروج سرمایه معمولا سعی کرده روند سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از کشور را کُند شود. اما علایمی وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات چینی بویژه برای دسترسی به فناوری های نوین هنوز از سرمایه‌گذاری شرکت های چینی در شرکت‌های مالی خارجی حمایت می‌کنند.

    شرکت هلدینگ چینی موسوم به legend(افسانه) که مالک شرکت رایانه ای لنووو است، ماه گذشته بانک بین المللی لوکزامبورگ(BIL) را به قیمت 1.48 میلیارد یورو خرید.

    جیلی در ماه می اعلام کرده بود که در راستای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود، 30 درصد سهام ساکسو بانک دانمارک را خواهد خرید. این اولین سرمایه گذاری عمده جیلی(مالک ولوو و لوتوس) در یک شرکت خدمات مالی است.

    سخنگوی شرکت جیلی به رویترز گفت: سرمایه گذاری در ساکسوبانک یک سرمایه گذاری جذاب برای جیلی است زیرا این بانک به عنوان یک شرکت "فناوری مالی" همیشه روی فناوری متمرکز بوده است.

    وی افزود: جیلی معتقد است که فناوری‌های ساکسو بانک و ارزش محصولات آن در سراسر آسیا گسترش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی