عصر بازار

نوبخت خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۷

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی نرخ تورم در سال آینده زیر ۹ درصد است، اما افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت‌ها و بخش کارگری ۱۰ درصد خواهد بود.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می دهیم و امسال هم نرخ تورم 7.8 درصد بود و 10 درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم، این روند در سال آینده با پیش بینی نرخ تورم 9 درصدی ، برای کارکنان دولت افزایش 10 درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت.
    وی ادامه داد: 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود.
    نوبخت با اشاره به اینکه بودجه ریزی سال اینده به روش عملیاتی است ،گفت: در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است.
    نوبخت افزود: برای بازنشسته ها غیر از این افزایش 10 درصدی حقوق ، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد.
    نوبخت گفت : برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از شما می خواهیم که کمک کنید تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود.
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نکته مهم در بخشنامه بودجه ، هزینه های جاری است ،?گفت : تا جایی که امکان دارد باید صرفه جویی کنیم و با صرفه جویی به اعتبارات عمرانی بیفزاییم.

    *دولت 8 هزار و 290 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کرده است
    سخنگوی دولت گفت : تا دهم مهر 8 میلیون و 865 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و 8 هزار و 290 میلیارد تومان هم به کشاورزان پرداخت شده است.
    محمدباقر نوبخت  افزود : ارزش گندم خریداری شده،? 11 هزار و 584 میلیارد تومان است که دولت 8 هزار و 290 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و 3 هزار و 294 میلیارد تومان باقیمانده است.
    سخنگوی دولت در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده گفت : تا ششم مهر 54 هزار و 883 دستگاه تاکسی فرسوده خارج شده و تاکسی جدید جایگزین شده است.
    نوبخت گفت : به 25 هزار و 557 واحد تولیدی در جهت رونق تولید 17 هزار و 955 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
    وی ادامه داد : امسال تا دهم مهر به 1385 واحد تولیدی کوچک و متوسط 1260 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

    * تخصیص 35 هزار میلیارد تومان تا پایان این ماه به خزانه ابلاغ می شود
    سخنگوی دولت گفت : تاکنون تخصیص 19 هزار و 100 میلیارد تومان به خزانه ابلاغ شده است و تا پایان مهرماه موارد تخصیص 35 هزار میلیارد تومان ابلاغ خواهد شد.
    نوبخت در ادامه نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی به حدود 41 درصد رسید و این رقم در تابستان سال گذشته 40.4 درصد بود و ما با افزایش نرخ مشارکت در تابستان امسال روبرو بودیم.
    وی ادامه داد: نرخ بیکاری که تابستان سال گذشته 12.7 درصد بود در تابستان امسال به 11.5 درصد رسید.
    سخنگوی دولت افزود : همه عددهای اعلام شده بر اساس آمار مرکز آمار ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی