عصر بازار

در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا؛

طلا آرام گرفت

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تثبیت شده است.

طلا آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ، انتشار آمارهای مثبت و امیدوارکننده درباره وضعیت بخش خدمات در اقتصاد آمریکا موجب شد تا ارزش دلار همچنان تقویت شود و این مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

    بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا هستند. این گزارش قرار است روز جمعه منتشر شود.

    قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه به 1274 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. رشد بخش خدمات در آمریکا موجب شده است تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شود.

    شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. البته هنوز نگرانی های زیادی نسبت به تاثیرات منفی طوفان های سهمگین در آمریکا بر اقتصاد این کشور وجود دارد.

    رشد بخش خدمات آمریکا در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در 12 ماه اخیر رسیده است. میزان اشتغال در این بخش نیز با افزایش چشمگیری همراه شده است.

    در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برنامه های اصلاح مالیاتی خود را پیشنهاد داده است، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کسری بودجه سنگین دولت آمریکا مانع بزرگی برای اجرای این اصلاحات خواهد بود.

    تازه ترین گمانه زنی ها نشان می دهد که ترامپ تا 3 هفته آینده رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا را معرفی خواهد کرد. به نظر می رسد جانت یلن هنوز شانس این را دارد که به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا معرفی شود.

    سرمایه گذاران بین المللی نگران تحولات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند. روند مذاکرات برگزیت کاملا کند و آرام پیش می رود و این مساله موجب نگرانی های زیادی شده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

    از سوی دیگر تحولات مربوط به بحران هسته ای و موشکی کره شمالی نیز می تواند تاثیر زیادی بر تقاضا و قیمت طلا داشته باشد.

    وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا باشد. اظهارات مهم مقام های ارشد بانک های مرکزی آمریکا انگلیس و اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو