عصر بازار

با تسهیلات بانک توسعه صادرات

۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش شیلات بوشهر اختصاص یافت

عصر اعتبار- رییس شعبه بوشهربانک توسعه صادرات اعلام کرد: ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات از منابع این بانک و صندوق توسعه ملی به بخش شیلات استان بوشهر اختصاص یافت.

۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به بخش شیلات بوشهر اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آقای محمد افلاکی روشن با  اعلام این مطلب افزود: این تسهیلات در قالب قراردادهایی چون سلف فروش اقساطی و مشارکت مدنی ‍به صادرکنندگان بخش شیلات ‍پرداخت شده است.
    وی تصریح کرد: عمده تسهیلات صادراتی این شعبه از بدو تأسیس تاکنون در زمینه صنایع آبزیان پرداخت گردیده و صادرکنندگان برتر کشوری و استانی این حوزه در سالهای اخیر از مشتریان این شعبه می باشند.
    افلاکی روشن همچنین گفت : استان بوشهر سالیانه به طور متوسط حدود 15000 تن میگوی پرورشی در 10 مجتمع و سایت که در سطح چهار هزار و چهارصد هکتار از اراضی این استان ‍پرورش می یابد٬ تولید می کند.
    به گفته رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات٬ حدود 95 درصد از این تولیدات به میزان 80 میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان از جمله چین، اسپانیا، تایوان، لبنان و امارات متحده عربی صادر می شود.
    با عنایت به تولید 70% از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر این صنعت به عنوان یکی از مهمترین صنایع استان تبدیل شده است.
    در صنایع غذایی امروزه از آبزیان به عنوان یکی از سالم ترین و بهترین مواد غذایی یاد می شود و یکی از اهداف کارشناسان تغذیه گنجاندن آبزیان شامل ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای ایرانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی