عصر بازار

آمار چک های مبادله ای تیرماه امسال بانک مرکزی نشان داد:

گیلانی‌ها، یزدی‌ها و خوزستانی‌ها؛ خوش‌حساب‌ترین مردم ایران

بیشترین چک‌ها را تهرانی‌ها می‌کشند

عصر اعتبار- در تیرماه امسال ۵۷ هزار میلیارد تومان چک رد و بدل شده است. این عدد نسبت به خرداد امسال، ۴.۳ درصد کاهش یافته. جالب اینکه مردم استان گیلان و یزد، بیشترین وصول چک را ثبت کرده اند. بنابراین خوش‌حساب‌ترین‌ها هستند.

گیلانی‌ها، یزدی‌ها و خوزستانی‌ها؛ خوش‌حساب‌ترین مردم ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پول نیوز، در تیرمـاه 1396 در کـل کشور بـالغ بـر 3/9 میلیـون فقـره چـک بـه مبلغی حدود 57 هزار و 400 هزار میلیارد تومان مبادله شد که نسبت به خرداد امسال از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 2.2 درصد و 4.3 درصد کاهش نشان می دهد.

    در ماه مورد گزارش در استان تهـران بـالغ بـر 3/3 میلیـون فقـره چـک بـه مبلغـی حـدود 34 هزار و 100 میلیارد تومان مبادله شد.

    در تیر ماه 1396، 1/53 درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در 3 اسـتان تهـران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب 35.5 درصد، 9.5 درصد و 8.1 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌‎ها دارا بوده اند.

    60 درصد مبلغ چک‌ها در تهران، جیب به جیب می‌شود

    همچنـین بـه لحـاظ مبلـغ 70.4 درصد از مبـالغ چـک‌های فـوق در 3 اسـتان تهـران با سهم 59.4 درصد، اصفهان با سهم 5.6 درصد و خراسان رضوی با سهم 5.4 درصد مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها داشته اند.

    کاهش 2 درصدی وصول چک‌ها

    در تیــر مــاه 1396 در کــل کشــور، حــدود 8/7 میلیــون فقــره چــک بــه مبلغــی حــدود 44 هزار و 300 میلیارد تومان وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظـر تعـداد و مبلـغ بـه ترتیـب 2/2 درصد و 4 درصد کاهش نشان می دهد.

    گیلانی‌ها خوش‌حساب‌ترین مردم ایران‌اند

    در ماه مذکور در بین استان‌های کشور، بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کـل چک‌های مبادله‌ای در استان، به‌ ترتیب به استان‌های گیلان با نسبت 88 درصد و یزد و خوزستان با نسبت 86 درصد مربوط بوده است.

    در مقابل، بدقول ترین مردم کشورمان، استان های کهگلویه و بویراحمد با نسبت وصول چک به صدور چک 74 درصد، کردستان با 77 درصد و هرمزگان با 80 درصد بوده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی