عصر بازار

هیات تجاری ایران به روسیه می‌رود

عصر اعتبار- هیات تجاری ایران به سرپرستی اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه یکم آبان ماه به آستراخان اعزام می‌شود.

هیات تجاری ایران به روسیه می‌رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این هیات همزمان با برگزاری شانزدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر (ICBC) به آستاراخان اعزام می‌شود.

    در طول این سفر سرای تجاری ایرانیان نیز افتتاح خواهد شد.

    نگاهی به تجارت اخیر دو کشور

    حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 در مقایسه با سال پیش از آن، به لطف رفع موانع تجاری، 70 درصد افزایش یافته است.

    ارزش مبادلات دوجانبه ایران و روسیه در سال گذشته به 2.2 میلیارد دلار رسید که بیشتر آن شامل صادرات ماشین‌آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسیه به ایران بوده است. صادرات مواد غذایی ایران به روسیه تنها 0.3 میلیارد دلار (300 میلیون دلار) از این تراز تجاری را به خود اختصاص داده است.

    صادرات ماشین‌آلات روسی به ایران در ماه ژانویه  نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد و صادرات کالاهای با فناوری بالا 3.7 درصد رشد داشته است. اتاق بازرگانی و صنعت روسیه نسبت به افزایش همکاری‌ها با ایران ابراز تمایل کرده است. برای این منظور اتاق بازرگانی روسیه خواهان اتخاذ قوانینی از سوی ایران برای تسهیل هرچه بیشتر مبادلات تجاری دوجانبه نظیر تسهیل مقررات گمرکی شده است.

    در سال 2017 قراردادهایی در بخش‌های حمل و نقل برای احداث جاده‌ها و پل‌ها، در بخش نفت و پالایش برای تجهیزات با فناوری بالا نظیر تجهیزات و قراردادهایی برای نوسازی تجهیزات هوایی و ریلی و سیستم‌های انرژی انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی