عصر بازار

دردیدارصمیمی صنعتگران کاشانی بامدیرعامل واعضای هئیت مدیره بانک صنعت و معدن مطرح شد:

کاشان نمونه عینی واجرایی اقتصادمقاومتی است

عصر اعتبار- کاشان پنجمین شهرثروتمندایران ونمونه عینی،عملی واجرایی اقتصادمقاومتی درکشوراست.

کاشان نمونه عینی واجرایی اقتصادمقاومتی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مطلب فوق شاه بیت دیدار صمیمی صنعتگران کاشانی بامدیرعامل و اعضای هئیت مدیره بانک صنعت و معدن بود.
    دراین دیدار ابتدا محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن خوشامدگویی وتشکر از مهندس افخمی ومدیران ارشد بانک اظهار داشت:کاشان از مهمترین شهرهای ایران است که از سال 1310 دارای صنایع بزرگ بوده و درحال حاضر نیز 1400 واحد صنعتی فعال دارد و بیش از 50 واحد نیز در استانه بهره برداری قراردارد.
    وی افزود:بجز شرکت سایپا بقیه صنایع کاشان ، خصوصی مطلق است وحدود 80 درصد صادرات نساجی وفرش کشوربه این شهرتعلق دارد.
    تولایی بااشاره به تنوع صنایع مختلف در کاشان اظهار داشت:فقط درصنعت چینی این شهر بیش از 3 هزار نفر شاغل هستند و بعداز فولادمبارکه بزرگترین کارخانه تولید ورق های فولادی دراین شهرهستند.
    بنابه این گزارش تولایی درخاتمه سخنانش ازمدیرعامل بانک صنعت و معدن درخواست کرد که این بانک نگاه ویژه ای به کاشان داشته باشد.
    پنجمین شهر ثروتمند ایران
    ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان درمجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این نشست صمیمی بود وطی سخنانی اظهار داشت:بانک صنعت و معدن تنها بانکی است که فعالیت هایش شفاف است و بطور علنی اقداماتش را رسانه ایی می کند که ازاین بابت باید از روابط عمومی بانک تشکر ویژه ای داشته باشیم.
    وی درادامه سخنانش افزود:کاشان پنجمین شهر ثروتمند کشور است و تنها قطب و شهری است که دولت ها کمترین سرمایه گذاری را در آن داشته اند و همه چیزمتعلق به مردم است وخودشان محور سرمایه گذاری هستند.
    نمونه عینی اقتصاد مقاومتی
    ساداتی نژاد همچنین افزود:تلاش و کارافرینی مردم کاشان و آران وبیدگل نمونه عینی و اجرایی اقتصاد مقاومتی است که با مشارکت کامل مردم به اجرا درامده به گونه ایی که درآران وبیدگل نرخ بیکاری فقط 4 درصد است.
    وی با انتقاد شدید از بورکراسی حاکم در دستگاه های اداری استان اصفهان از مهندس افخمی درخواست کرد برای حل معضلات صنعتگران اختیارات بیشتری به شعبه بانک صنعت و معدن درکاشان تفویض شود.
    آینده نگری کلان تنها راه برون رفت از مشکلات
    به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن؛مدیرعامل این بانک پس ازشنیدن اظهارات وخواسته های صنعتگران کاشانی ،اینده نگری کلان را تنها راه برون رفت از مشکلات و رسیدن به توسعه پایدار دانست.
    علی اشرف افخمی در توضیح این دیدگاه خود اظهار داشت:ما باید برای رسیدن به توسعه پایدار نوع نگاهمان را تغییر دهیم وکوتاه مدت نگر نباشیم و با داشتن برنامه های بلندمدت است که می توان به موفقیت های پایدار برسیم.

    اشتغال ضامن امنیت پایدار
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه افزود:امروزه مقوله امنیت برای ما و کشورمان یک اصل ضروری است و امنیت یکی از چالش های مهم در کشورهای پیرامونی ماست و می بینیدکه شرایط نامتوازنی در اطرافمان حاکم است.
    وی گفت:واقعیت این است که امروز امنیت موجودمان مدیون همین اشتغالی است که شماها وهمکاران شما در سراسر کشور ایجاد کرده اید.که مردم نیز خودشان در تامین و صیانت از امنیت شان به میدان می ایند.
    افخمی با تاکید براین که هرچه اشتغال و توسعه را به سمت مرزها ببریم ساکنین ان خطه های مرزی خود مدافع کل کشور می شوند.
    وی خاطر نشان ساخت: بانک ها را نیز به غیر از نقدهایی که به انها وارد است از مقوله هایی بدانید که به امنیت کشور کمک می کنند و برای ایجاد این امنیت هزینه می کنند.
    کجای دنیا با بیکاری و سپرده گذاری زندگی می کنند
    مدیرعامل بانک صنعت ومعدن همچنین با انتقاد از تنبلی و بیکاری و سودگرفتن از بانک ها برای امرارمعاش افرود:متاسفانه رقابت و وجود موسسات مالی غیرمجازباعث شده تاطیف کثیری از مردم بجای کارکردن و رواج فرهنگ کار به گرفتن سوداز بانک ها روی بیاورند و در نتیجه کشور را با بحران بیکاری مواجه کنند.
    افخمی گفت:در هیچ کجای دنیا نه بانک ها چنین سودهایی به مردم می دهند و نه مردم بدنبال سپرده گذاری برای امرار معاش بجای کارکردن هستند.
    وی گفت:متاسفانه در کشور ما کارکردن ضد ارزش شده است و باید این فرهنگ و نوع نگاه بشدت و به فوریت تغییر کند.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خاتمه سخنانش اظهار داشت:بانک ما بعنوان یک بانک توسعه ایی خودش را وقف گسترش زیرساخت هادر کشورکرده است و در زمینه های مختلف و صنایع استراتژیک مانند فولاد،پتروشیمی،حمل و نقل هوایی و ریلی،نیروگاه ها و انرژی های نو سرمایه گذاری های کلان کرده و حاضر هستیم به گسترش و توانمندسازی صنایع شهر کاشان نیز کمک نماییم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی