عصر بازار

دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به مصوبه برنامه ششم توسعه دولت باید در طی ۵ سال بدهی خود را پرداخت کند.

دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد همتی در نشستی که به منظور بررسی مشکلات تامین اجتماعی با حضور مدیرعامل این سازمان برگزار شد، گفت: درنشست امروز با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی مشکلات مربوط به این سازمان بررسی شد، به گفته مدیرعامل سازمان اگر مجلس شورای اسلامی و دولت در جهت رفع مشکلات تامین اجتماعی اقدامی نکند؛ به طور حتم مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد شد.

    نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر حدود 42 میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، بارها مشاهده شده در صورت بروز مشکل برای صندوق های دیگر با چندین هزار بیمه شده تمامی کشور تحت تاثیر قرار گرفته است حال اگر برای 42 میلیون نفر مشکلی ایجاد شود، متاسفانه تبعات غیرقابل قبولی برای جامعه به وجود می آید.

    وی با اشاره به بررسی مشکل بدهی دولت به تامین اجتماعی، ادامه داد:  بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از 130 هزار میلیارد تومان است، با توجه به مصوبه برنامه ششم توسعه دولت باید در طی 5 سال بدهی خود را پرداخت کند؛ اما متاسفانه تاکنون اقدامی دراین زمینه انجام نشده است، بنابراین امیدواریم با کمک مجلس و دولت مشکلات این سازمان کاهش پیدا کند.

    همتی با اشاره به بررسی موضوع جدایی صندوق سلامت تامین اجتماعی طبق مصوبه مجلس، گفت: خوشبختانه این مصوبه اجرایی شده  است، یعنی 9 بیست و هفتم حق سلامت و درمان کارگران و حتی بیش از این مبلغ به این صندوق واریز می شود؛ البته 9 بیست و هفتم اعتباری معادل 17 هزار میلیارد تومان را ایجاد می کند، اما هزینه  درمان کارگران حدود 19 هزار میلیارد تومان است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه همچنین در نشست امروز با حضور هیات امنای صرفه جویی ذخیره ارزی مباحثی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: نمایندگان مطرح کردند که چرا مناقصه ها در کشورهای خاصی انجام شده و انحصارهایی درخصوص پیوند اعضاء و برخی اقدامات درمانی وجود دارد، همچنین نحوه رسیدگی به پرونده های مربوط به  تخصیص  ارزی نیز مشخص شد؛ البته هدف از تشکیل این هیات امنا کاهش مصرف ارز و پیگیری درمان بیماران تا جای  ممکن در داخل کشور است.

    وی تاکید کرد: از سوی دیگر مطرح شد که استاندارد تخت های بیمارستانی 3.8 به ازای هزار نفر است که درحال حاضر درایران 1.7 می باشد، بنابراین برای افزایش این میزان به 3.8، به 120 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: همچنین در این نشست مقرر شد 3 نفر از نمایندگان به سرگروهی آقای اکبر ترکی نماینده فریدن برای پیگیری علت فوت دانشجوی پزشکی در شهرکرد به این منطقه اعزام شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی