عصر بازار

بانک مرکزی روسیه وب سایت های عرضه بیت کوین را مسدود می کند

عصر اعتبار- معاون بانک مرکزی روسیه گفت: استفاده از ارزهای رمزنگار برای شهروندان و بنگاه های اقتصادی روسیه پرخطر است و تمامی وب سایت های مرتبط با ارزهای مجازی مسدود می شوند.

بانک مرکزی روسیه وب سایت های عرضه بیت کوین را مسدود می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «سرجی شویتسوف» معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه، افزود: بانک مرکزی روسیه تمامی وب سایت هایی که در حوزه عرضه و داد و ستد ارزهای رمزنگار از قبیل بیت کوین فعالیت دارند را مسدود خواهد کرد.

    این مقام بانکی روس آنها را مشکوک خواند. همچنین پیش از این مقامات اقتصادی روسیه هر گونه عرضه پول را از مجاری دیگر یعنی موسساتی که مورد تایید دولت نیستند را غیر قانونی و در زمره فعالیت های پولشویی قرار داده بود.

    اما بعداز اینکه ارزهای رمزنگار بطرز قابل توجهی در جهان رونق پیدا کرد، خواهان کنترل در گردش مالی یا محدودیت دسترسی آنها در بازار شدند.
    «شویتسوف» گفت: نمی توانیم خود را از این فعالیت ها کنار بکشیم؛ ضمن اینکه نمی توانیم دسترسی مستقیم و آسان را به چنین ابزارهای مشکوک (ارزهای مجازی) را به سرمایه گذاران بدهیم.

    معاون بانک مرکزی روسیه در کنفرانس «مشتقات بازار مالی» گفت: بانک مرکزی روسیه افزایش علاقمندی به ارزهای رمزنگار را به دلیل بازگشت بالای سرمایه از خرید آن در حال رصد کردن است. وی در مورد شکل گیری تدریجی ارزهای رمزنگار به شکلی از سرمایه های پرسوده هشدار داد.

    «شویتسوف» در پایان گفت: معتقد هستیم که استفاده از چنین ارزهای رمزنگار بعنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری هم برای شهروندان و هم برای بنگاه های اقتصادی روسیه  پر خطر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی