عصر بازار

چگونگی تعیین میزان ازکارافتادگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون سازمان تأمین اجتماعی به بیان توضیحاتی درباره کمیسیون‌های پزشکی تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: در این کمیسیون‌ها ۶ پزشک متخصص از رشته‌های مختلف به معاینه و بررسی وضعیت بیمار می پردازند و میزان ازکار افتادگی را تعیین می کنند.

چگونگی تعیین میزان ازکارافتادگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  محمدحسن زدا با حضور در یک برنامه تلویزیونی به بیان توضیحاتی درباره کمیسیون های پزشکی تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: در این کمیسیون‌ها 6 پزشک متخصص از رشته های مختلف به معاینه و بررسی وضعیت بیمار می پردازند و میزان ازکار افتادگی را تعیین می کنند.

    وی ادامه داد: رای کمیسیونهای پزشکی قابل اعتراض و رسیدگی مجدد است.

    معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به سطح بندی نظام رفاهی کشور، گفت: سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت ارائه خدمات بیمه ای به افراد شاغل را بر عهده دارد و افراد کم توان که امکان کار ندارند، بایستی از خدمات سازمان بهزیستی استفاده کنند.

    زدا در این برنامه به مشکلات یکی از شهروندان که دارای فرزند کم توان ذهنی است، رسیدگی کرد و به سوالات بیمه‌ای وی پاسخ داد.

    وی بر همین اساس به شهروندی که در برنامه فرمول حضور داشت گفت: امکان معرفی مجدد فرزند کم توان وی به کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی وجود دارد و علاوه بر این با توجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی اصلی خدمت رسانی به این گروه افراد محسوب می شود، بهتر است برای استفاده از خدمات این سازمان نیز اقدام شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خوداز توافق رئیس سازمان صدا و سیما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخورداری کارکنان سازمان صدا و سیما از خدمات سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

    معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان صدا و سیما دارای صندوق بیمه ای است که بر اساس اصول بیمه گری طراحی نشده است و البته در کشور 18 صندوق دیگر مشابه وجود دارد و با توافق صورت گرفته سازمان تأمین اجتماعی متولی پوشش بیمه‌ای کارکنان صدا و سیما خواهد بود.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، زدا تأکید کرد: وقتی رابطه دستمزدی به هر نحو برقرار شود اعم از اینکه نیروی کار دارای قرارداد رسمی، پیمانی، قراردادی، ساعتی، یا هر عنوان دیگری باشد مطابق قانون باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی