عصر بازار

رئیس سازمان توسعه تجارت در مراسم روز ملی صادرات:

بین‌المللی شدن بنگاه‌ها باید با سرعت بیشتری محقق شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: تحقق برنامه‌های راهبردی در صادرات در گروی بازتعریف نهادهای موجود است.

بین‌المللی شدن بنگاه‌ها باید با سرعت بیشتری محقق شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج امروز در مراسم روز ملی صادرات گفت: در سال 1395 صادرکنندگان ما در مسابقه‌ای نابرابر با رقبای خود حضور داشتند که شرایط را برایشان سخت کرده بود، اما آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

    وی افزود: تحقق برنامه‌های راهبردی در صادرات در گروی بازتعریف نهادهای موجود و هدایت‌شان به سمت نهادی مقتدر و متشکل از سرمایه انسانی با دانشی کافی است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در طی سه دهه گذشته با تکیه بر مزیت‌های نسبی تلاش‌های تولیدی اتفاق افتاد، اما روز به روز میدان وسیعی از رقابت شکل گرفت. خلق مزیت‌های مبتنی بر روندهای آتی ضرورت روز و امری حیاتی است. همچنین حضور نخبگان و سازمانی مقتدر و مدیرانی در تراز جهانی یکی از نیازهای حیاتی صادرات است.

    خسروتاج اضافه کرد: تلاطم‌های سیاسی بنگاه‌های تولیدی در دنیا، بازارهای هدف‌شان را با پیچیدگی روبه‌رو ساخته است. تغییر نظام بنگاه‌ها و بین‌المللی شدن آنها نیازمند سرعت بیشتری است.

    مراسم سالروز ملی صادرات از دقایقی پیش با حضور اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهوری، محمد شریعتمداری – وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج – رئیس سازمان توسعه تجارت و جمعی از فعالان صادراتی آغاز شد.

    در این مراسم قرار است از جمعی از صادرکنندگان نمونه تقدیر به عمل آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی