عصر بازار

وخیم شدن وضع مالی آمریکا؛

ثبت بزرگترین کسری بودجه آمریکا

عصر اعتبار- آمریکا بزرگترین کسری بودجه سالانه خود را در چهار سال گذشته ثبت کرده است و این حاکی از وخیم تر شدن وضع مالی این کشور است.

ثبت بزرگترین کسری بودجه آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ نیویورک تایمز نوشت: کسری شدید بودجه در آمریکا تلاش جمهوری خواهان را برای کاهش مالیات با مشکل مواجه کرده است.
    آمریکا بزرگترین کسری بودجه سالانه خود را در چهار سال گذشته ثبت کرده است و این حاکی از وخیم تر شدن وضع مالی این کشور است، این در حالی است که قانونگذاران به کاهش 1/5 تریلیون دلاری مالیات می اندیشند.
    بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا که روز جمعه منتشر شد، کسری بودجه سال 2017 با افزایش هشتاد میلیارد دلار به 666 میلیارد دلار رسید،‌ در حالی که هزینه های دولت فدرال، درآمدها را تحت الشعاع قرار داده و رشد اقتصادی همچنان اندک باقی مانده است. این کسری بودجه 3/5 درصد از تولید ناخالص ملی است در حالی که این رقم سال گذشته 3/2 درصد بود.
    این در حالی است که قانونگذاران جمهوری خواه تلاش می کنند مالیات ها را کاهش دهند، اقدامی که می تواند منجر به افزایش بدهی های ملی شود که در حال حاضر به 20 تریلیون دلار رسیده است. پنجشنبه شب، مجلس سنا یک طرح بودجه را تصویب کرد که راه را برای 1/5 تریلیون دلار کاهش مالیات هموار خواهد کرد.
    بسیاری از جمهوری خواهان مدت هاست که درباره کاهش مالیات در زمان کسری بودجه هشدار داده اند. اما قانونگذاران می گویند این نوع از کاهش مالیات که آنها در نظر دارند با ایجاد رشد اقتصادی، کسری بودجه را جبران می کند.
    دموکرات ها به صورت یکپارچه با طرح های بودجه و مالیات جمهوری خواهان مخالف هستند. آنها هشدار می دهند افزایش کسری بودجه موجب کاهش رشد اقتصادی خواهد شد.
    سناتور چاک شومر، دموکرات ارشد سنای آمریکا در این زمینه گفت: «با توجه به این که کسری بودجه بزرگ و رشد آن نیز سریع است، جمهوری خواهان طرحی را پیگیری می کنند که این کسری بودجه را تشدید خواهد کرد و برنامه بهداشت و درمان و بیمه اجتماعی را به خطر خواهد انداخت و این نهایت بی مسئولیتی است.»
    وی افزود:‌ «در عوض، جمهوری خواهان باید با دموکرات ها در زمینه اصلاح مالیاتی همکاری کنند و بر طبقه متوسط متمرکز شوند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو