عصر بازار

ثبت یک رکورد تازه؛

بیت کوین برای اولین بار از ۶۱۰۰ دلار فراتر رفت

عصر اعتبار- روز شنبه با تداوم گمان زنی سرمایه‌گذاران بر روی بیت‌کوین که سرمایه‌ای با عرضه محدود است و راه‌گشای همه انواع پول‌های دیجیتال است، قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۶۱۰۰ دلار هم فراتر رفت.

بیت کوین برای اولین بار از ۶۱۰۰ دلار فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز شنبه با تداوم گمانه زنی سرمایه‌گذاران بر روی بیت‌کوین که سرمایه‌ای با عرضه محدود است و راه‌گشای همه انواع پول‌های دیجیتال است، قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از 6100 دلار هم فراتر رفت و ارزش کل سرمایه بازار آن به بیش از 100 میلیارد دلار رسید.

    طبق داده‌های وب‌سایت صنعت پول دیجیتال، کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین پس از این که در معاملات روز جمعه از رکورد 6000 دلار عبور کرده بود امروز به رشد خود ادامه داد و رکورد همیشگی 6147.07 دلار رسید.

    بیشتر این افزایش قیمت می‌تواند مربوط به معرفی قریب‌الوقوع یک واحد پول خرد دیگر زیر مجموعه بیت‌کوین است. با این کار یک پول رمزگشایی شده جدید به نام بیت‌کوین گلد (بیت‌کوین طلایی) ایجاد خواهد شد. دارندگان بیت‌کوین با معرفی این واحد پولی مقداری از آن را دریافت خواهند کرد که به این ترتیب به آنها پول مجانی داده خواهد شد.

    اما الکس ساناربورگ، یکی از موسسان صندوق پول دیجیتال، تتراس کپیتال، روز جمعه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که دارندگان بیت‌کوین روی این حساب باز می‌کنند که علی‌رغم خرد کردن این واحد پولی، بیت‌کوین همچنان وضعیت خود را حفظ خواهد کرد. در ماه آگوست یک واحد پول خرد دیگر به نام بیت‌کوین نقدی ایجاد شده بود و علی‌رغم آن بیت‌کوین با قدرت به عملکرد خود ادامه داد.

    در همین زمان شایعاتی شنیده می‌شود که چین ممنوعیت تبادل پول‌های دیجیتال را لغو خواهد کرد و این هم به افزایش قیمت بیت‌کوین شتاب داد.

    علی‌رغم این که افراد برجسته زمینه تجارت نظیر رییس جی‌پی‌مورگان، جیمی دیمون، بیت‌کوین را کلاه‌برداری اعلام کردند و گفتند افرادی که در این پول سرمایه‌گذاری می‌کنند احمق هستند، علاقه و توجه به آن همچنان کاسته نشد.

    در یک نظرسنجی غیرعلمی که این هفته توسط سی‌ان‌بی‌سی انجام شد نزدیک به نیمی از 23 هزار نفری که در آن رای داده بودند گفتند که بیت‌کوین از 10 هزار دلار هم فراتر می‌رود. مایکل نووگراتز، مدیر سابق صندوق‌های تامینی در مصاحبه اخیر خود با سی‌ان‌بی‌سی گفت که انتظار دارد بیت‌کوین ظرف 6 تا 10 ماه آینده به قیمت 10 هزار دلار برسد.

    بیت‌کوین همچنین اخیرا با تنظیم مقرراتی در ژاپن که در راستای تبادلات پول‌های دیجیتال بود، تقویت شد. طبق این مقررات به شرکت‌ها اجازه داده می‌شود که پول دیجیتال را در پرداخت و دریافت‌های خود قبول داشته باشند. طبق داده‌های وب‌سایت صنعت پول دیجیتال، کریپتوکامپر، روز شنبه حدود 57 درصد از تبادلات بیت‌کوین به ین ژاپن انجام شده است.

    از ابتدای امسال تاکنون قیمت بیت‌کوین بیش از 500 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو