عصر بازار

ساماندهی ساختمان‌ها و اموال در راستای مدیریت دارایی های دولت

عصر اعتبار- رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای مدیریت دارایی های دولت باید ساختمان ها و اموال دولتی مورد شناسایی قرار گیرد.

ساماندهی ساختمان‌ها و اموال در راستای مدیریت دارایی های دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ایبِنا، جمشید انصاری در اولین همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت که از صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: بحث مدیریت اموال غیرمنقول دولت موضوع مهمی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان پروژه برای وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظر گرفته شده که هر دستگاهی سهمی در اجرای آن دارد.

    وی ادامه داد: پیش از ساماندهی، شناسایی اموال دولتی باید انجام شود زیرا هر ساختمانی که از سوی دستگاه های دولتی مورد استفاده قرار گرفته اموال دولتی نیست.

    رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود:آنچه با عنوان ساماندهی ساختمان های دولتی تعیین شده، تاکنون از سوی دستگاه های دولتی مورد توجه قرار نگرفته است. به نظر می رسد در کاستی ها و اضافه داشت این دستگاه ها مشکل وجود دارد زیرا برخی از دستگاه ها فضاهای بلا استفاده در اختیار دارند و ساز و کاری برای استفاده از این فضاهای مازاد وجود ندارد.

    معاون رییس جمهوری گفت: میان مدیران این تفکر وجود دارد که هرکسی ساختمانی در اداره تحت مسئولیت خود واگذار کند، به حیطه مدیریتی وی تعرض می شود و من به یاد ندارم تاکنون ساختمانی مازاد و بلااستفاده باشد.

    انصاری به ذکر چند نکته پرداخت و افزود: اهداف مدنظر از این پروژه، ایجاد فضای کاری مناسب، جلوگیری از هدر رفت منابع دولت، صرفه جویی و رسیدگی به دارایی های دولت و خدمت رسانی مناسب به ارباب رجوع است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه به نظر می رسد مدیران در بحث ساختمان‌ها و املاک اداری قائل به کاهش هزینه ها نیستند، گفت: باید به سمت تجمیع ساختمان های اداری در دستگاه های اجرایی به منظور بهره برداری مطلوب، کاهش هزینه های مازاد، تسهیل ایجاد هماهنگی و دسترسی مناسب بین ساختمان های موجود حرکت کنیم.

    رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: امروزه این فضا بر ادارات ما تحمیل می کند و ساختار در نظر گرفته شده. برخی فضاهای اداری هستند ک برای ساماندهی و استفاده از آن ها مشکلاتی وجود دارد اما برخی بخش ها مثل مهمانسراها، مراکز فرهنگی و ورزشی دولتی و .. هستند که برای مولد سازی و رسیدگی به اموال دولتی می‌تواند نقطه آغازین خوبی باشد.

    وی در پایان گفت: در کنار اقتصاد مقاومتی و مولدسازی اموال دولتی، شاهد اجرای و احداث برخی پروژه های دولتی هستیم که می‌توان با توجه به این طرح نسبت به ادامه ساخت آن ها تصمیم بهتری گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو