عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی :

حق بیمه رانندگان قانونمدار کاهش می یابد

عصر اعتبار- صبح امروز دکتر همتی از تصویب آیین نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث با موضوع ضوابط تعیین سقف بیمه شخص ثالث، نحوه اعمال تخفیفات و جرائم آن از سوی هیات وزیران خبر داد.

حق بیمه رانندگان قانونمدار کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص جزئیات این آیین نامه گفت: بر اساس این آیین نامه، حق بیمه افرادی که در سامانه راهنمایی و رانندگی دارای نمره منفی هستند به ازای هر نمره یک درصد و تا سقف 30 درصد افزایش می یابد و رانندگانی که رانندگی پرخطر انجام می دهند نیز مشمول اضافه نرخ می شوند.

    وی افزود: در این آیین نامه گذراندن دوره های رانندگی ایمن که از سوی راهنمایی و رانندگی برگزار خواهد شد و خرید وسیله نقلیه نو به ترتیب شامل 10و 5 درصد تخفیف حق بیمه می شود.

    دکتر همتی گفت: این آیین نامه دارای 11 ماده و چندین تبصره است که بیانگر تخفیفات، تقسیط، تعیین نرخ حق بیمه و جرائم است و هدف اصلی از تصویب این آیین نامه تعیین ضوابط سقف حق بیمه و تشویق به رانندگی صحیح و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در کشور است.

    رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی های این آیین نامه جلوگیری از حذف تمام تخفیفات عدم خسارت بر اثر یک تصادف است و صرفا بخشی از تخفیفات از بین می رود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این ایین نامه بر اساس نوع رانندگی بیمه گذاران، نرخ حق بیمه عادلانه تر و مناسب با رفتارهای آنها تعیین شود.

    شایان ذکر است: به موجب این آیین نامه شرکت های بیمه می توانند بین50 تا 75 درصد حق بیمه را بسته به شرایطی در اقساط شش ماهه دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی