عصر بازار

با پیروزی آبه در انتخابات ژاپن؛

سهام ژاپن به بالاترین رکورد دو دهه اخیر رسید

عصر اعتبار- با پیروزی جناح حاکم شینزو آبه در انتخابات ژاپن و روشن شدن چراغ سبز برای سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر محرک‌های مالی بیشتر، ین افت کرد و سهام ژاپن به بالاترین رکورد دو دهه اخیر رسید.

سهام ژاپن به بالاترین رکورد دو دهه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، با پیروزی جناح حاکم شینزو آبه در انتخابات ژاپن، چراغ سبز برای سیاست‌گذاری‌های مربوط به ارائه بیشتر محرک‌های مالی بسیار سهل‌گیرانه روشن شد و با افت ین، سهام ژاپن جهش کرد.

    ین حتی در برابر یورو هم که خود به علت افزایش تنش‌ها بین دولت اسپانیا و ایالت کاتالونیا، دچار مشکل شده است افت کرد. دولت اسپانیا از کاتالان‌ها خواسته است رهبران تجزیه‌طلب خود را برکنار کنند و کنترل این منطقه سکش را به دولت واگذار کنند.

    درحالی‌که نخست‌وزیر ژاپن در انتخابات آخر هفته (یکشنبه) پیروزی ساده‌ای به دست آورد، نیکی ژاپن 1 درصد جهش کرد.

    در همین حال با افزایش بحران حکومتی اسپانیا و بالا رفتن میزان نگرانی‌ها در مورد اتحاد در منطقه اروپا، یورو افت کرد.

    در آمریکا نیز، در حالی که دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان گام کوچکی در مسیر تصویب برنامه کاهش مالیات برداشتند، دلار مهمترین سودکننده بازار ارز شد، سهام وال‌استریت تقویت شد و سودهای اوراق را بالا برد.سرمایه‌گذاران این‌طور فرض کردند که این پیروزی می‌تواند به بانک ژاپن کمک کند به تسهیل مقررات پولی گسترده خود که سود اوراق و قیمت ین را پایین آورده بود، ادامه دهد هرچند به نظر می‌رسد فدرال رزرو آمریکا مصمم است نرخ بهره را دوباره در دسامبر بالا ببرد.

    دلار 0.4 درصد افزایش یافت تا به نرخ 113.99 ین برسد که بیشترین سطح آن از اواسط ماه جولای است که نرخ آن تا اندازه 114.49 ین هم بالا رفته بود. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم 0.2 درصد رشد کرد.

    در معاملات اول صبح دوشنبه، ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن مقدار ناچیزی تقویت شد درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی 0.3 درصد به ارزش خود افزود.

    در بازار کالاهای ارزشمند هم، تقویت قیمت دلار باعث شد طلا 0.4 درصد افت کند و به قیمت هر اونس 1275.07 دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی