عصر بازار

خودروهای آلاینده در لندن مشمول مالیات شدند

عصر اعتبار- شهردار لندن اعلام کرد که به منظور ارتقای کیفیت هوای پایتخت از این پس صاحبان خودروهای قدیمی و آلاینده موظف خواهند بود مالیات و هزینه اضافه بپردازند.

خودروهای آلاینده در لندن مشمول مالیات شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صادق خان – شهردار لندن – روز دوشنبه اعلام کرد که به منظور افزایش و ارتقای کیفیت هوای لندن پایتخت انگلیس، برای تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده که از سال 2006 میلادی به قبل تولید شده اند و دارای استاندارد یورو 4 نیستند، مالیات و هزینه ای اضافی در نظر گرفته شده است.

    طبق گفته صادق خان، صاحبان این خودروهای آلاینده موظف خواهند بود روزانه 10 پوند مالیات و هزینه اضافه به شهرداری لندن بپردازند.

    این هزینه موسوم به T-Charge  برای تردد خودروهای آلاینده و از ساعت 7 صبح تا 6 عصر اجرا خواهد شد و در صورتی که به محدوده مرکزی شهر لندن وارد شوند، باید 21.50 پوند بپردازند.

    وی در بیانیه خود افزود:" بعنوان شهردار شهر لندن این وظیفه و مسئولیت را در خود احساس می کنم که باید اقدامات جدی و موثرتری را به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوا انجام دهیم. کیفیت ناسالم هوا سالانه جان هزاران و میلیون ها نفر را در شهرهای آلوده جهان می گیرد بنابراین شهرداران و مسئولان این شهرها هستند که باید تصمیمات موثری را اتخاذ کنند و در صورتی که کوتاهی و سهل انگاری، می توان گفت در گرفتن جان میلیون ها نفر به دلیل آلودگی هوا سهیم هستند".

    وی ادامه داد:" امروزه می توان گفت که معرفی مالیات موسوم به T-Charge برای خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده، گام نسبتا بزرگی برای مقابله با آلودگی هوا به شمار می رود".

    بسیاری از کشورهای جهان تصمیم گرفته اند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    کشور انگلستان از جمله نخستین کشورهایی بود که در ممنوعیت تردد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی پیش قدم شد. پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، میکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

    دولت انگلیس قرار است تا سال 2040 تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

    طبق گزارش های منتشر شده و تحقیقاتی که در دانشگاه کینگ لندن در سال 2015 میلادی انجام گرفته است، سالانه حدود 9 هزار و 500 نفر تنها در لندن، پایتخت کشور انگلستان، به دلیل استنشاق هوای آلوده به مدت طولانی دچار مرگ زودرس می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی