عصر بازار

مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه:

بانک قرض الحسنه مهر ایران نقش بسزایی در اجرا و استقرار بانکداری اسلامی دارد

عصر اعتبار- حجه الاسلام والمسلمین فاضلی مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران در نشست با دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک اقدامات مطلوبی برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور داشته است و نقش بسزایی در اجرا و استقرار بانکداری اسلامی ایفا می کند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران نقش بسزایی در اجرا و استقرار بانکداری اسلامی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین فاضلی ضمن تقدیر از عملکرد موثر بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه اجرا و استقرار بانکداری اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری حوزه‌های علمیه و بانک ها، بانکداری اسلامی وقرض الحسنه بهتر از گذشته در شبکه بانکی کشور پیاده‌سازی شود.

    مدیرعامل مجمع خیرین مدارس علمیه خواهران با بیان اینکه جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران از سال 94 فعالیت خود را با همت آیت‌الله شرعی آغاز نمود، اظهارداشت: حدود 500 مدرسه حوزه علمیه خواهران در کشور فعالیت می کنندکه 50 درصد آن توسط خیرین ساخته شده است.
    حجت الاسلام والمسلمین فاضلی افزود: در حال حاضر نزدیک به 75 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران مشغول به تحصیل می باشند و 50 هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند و در مجموع حدود 125 هزار طلبه در این مراکز تحصیل‌کرده‌اند.
    وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با درک شرایط طلاب مدارس حوزه علمیه توانسته است اقدامات مناسبی را برای توانمندسازی و کمک به بهبود معیشت آنان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ارائه نماید و تلاش می کنیم تا با هم افزایی و تعاملات دوجانبه، سطح این همکاری ها گسترش یابد.
    در ادامه، دکتر مرتضی اکبری با اشاره به مسئولیت های اجتماعی بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: این بانک، در حوزه های ازدواج جوانان، بهداشت و درمان، بهبود معیشت و اشتغالزایی عملکرد شایسته ای را از خود نشان داده است و امسال نیز بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به تسهیل در امور تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس شبانه روزی مناطق محروم کشور اختصاص داده است.
    وی ادامه داد: خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک خاستگاه مردمی دارد و برای ارتقای معیشت مردم به ویژه نیازمندان واقعی جامعه تلاش می کند.
    مرتضی اکبری ضمن تاکید به نقش موثر خیرین، سازمان ها و نهاد ها در افزایش توان وام دهی این بانک، افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران با حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه به خصوص مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و زندانیان جرائم غیر عمد، سهم بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: حوزه های علمیه با توجه به جایگاه خود در جامعه می توانند اقدامات شایسته ای برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و بهبود وضعیت بانکداری اسلامی در کشور داشته باشند و امیدواریم تا با گسترش سطح این همکاری ها، شاهد رشد روز افزون خدمات و تسهیلات قرض الحسنه در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو