عصر بازار

توزیع بیش از ۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی میان دانش آموزان عشایر، در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی

عصر اعتبار- با همکاری بانک قرض الحسنه مهرایران و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تعداد ۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی (از محل ۳۳ هزار بسته تخصیص یافته به ارزش ۱۵ میلیارد ریال) در سطح مدارس مناطق محروم استان خراسان جنوبی توزیع شد.

توزیع بیش از ۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی میان دانش آموزان عشایر، در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، طی مراسمی با حضور خزاعی مدیرشعب استان خراسان جنوبی بانک قرض الحسنه مهرایران، علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند، ضیایی رییس اداره آموزش و پروش این شهرستان و اعضای شورای روستای امیر آباد، بیش از 120 بسته آموزشی و بهداشتی از ( 3 هزار بسته تعلق یافته) را میان دانش آموزان مقطع متوسطه مدرسه شبانه روزی امام علی (ع) روستای امیرآباد توزیع نمودند.

    در این مراسم، محمدرضا ضیایی، از عملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای توزیع 33 هزار بسته آموزشی و بهداشتی به ارزش 15 میلیارد ریال در مدارس کشور و اختصاص 3 هزار بسته به این استان تقدیر، و آن را حرکتی شایسته و ارزشمند دانست که موجبات توانمندسازی دانش آموزان مستعد مناطق محروم را فراهم می کند.
    وی افزود: این اقلام که شامل کیف وکوله، لباس ورزشی، لوازم تحریر، مسواک، خمیر دندان، حوله و... می باشد میان دانش آموزان نیازمند عشایر در چهار شهرستان مرزی استان تسهیم شده است.
    علی ناصری، فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این مراسم، خیران را بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: لازم است تا افراد خیر در کنار فعالیت های مدرسه سازی به تقویت توان علمی دانش آموزان محروم استان نیز کمک کنند.
    وی افزود: توجه به آموزش کودکان و نوجوانان با هدف پرورش و بالفعل نمود استعدادهای درونی و بالقوه آنان مقوله ای مهم و وظیفه ای عمومی می باشد و بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف گسترش بیش از پیش عدالت تحصیلی، بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به این امر مهم اختصاص داده است.
    در ادامه، حسین خزاعی، مدیرشعب استان خراسان جنوبی بانک نیز گفت: تهیه و توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی در بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف ایجاد فرصت برابر تحصیلی برای دانش آموزان مناطق محروم و روستایی کشور صورت گرفته است.
    وی افزود: این بانک اقدامات مطلوب و ارزنده ای را برای احیای سنت الهی قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی باهدف ایجاد رونق اقتصادی و بهبود شرایط تولید و اشتغال انجام داده است و در این طرح نیز کمک به دانش آموزان را به عنوان آینده سازان کشور در دستور کار خود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی