عصر بازار

جهانگیری اعلام کرد؛

اجرای طرح ویژه مسکن روستایی

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهور بیان داشت: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است که باید تداوم یابد.

اجرای طرح ویژه مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری دوشنبه در جلسه بررسی رفع موانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با اشاره به جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، ارایه تسهیلات برای ساخت و بهسازی مسکن روستایی را از اولویت های دولت اعلام کرد.

    معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است که باید تداوم یابد.

    وی پیامدهای منفی عدم توجه به روستاها نظیر مهاجرت بی رویه و رشد آسیب های اجتماعی در کلانشهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مناسب و مقاوم سازی خانه ها در مناطقی از کشور که بیشتر در معرض سوانح طبیعی نظیر زلزله و سیل هستند در دستور کار قرار گرفته و این روند تسریع خواهد شد.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات باید جمعا 6 میلیون مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شود، خواستار هماهنگی بیشتر سازمان برنامه و بودجه، بانک ها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریعتر این طرح شد و تاکید کرد: نباید در اجرای این طرح هزینه اضافی از بابت قرارداد با بانک ها به روستاییان عزیز کشور تحمیل شود.

    در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی و نیز رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و نیز روسای بانک ها حضور داشتند پیرامون میزان پرداخت تسهیلات، نحوه باز پس گیری مطالبات و نیز پیشرفت کار در حوزه مسکن روستایی بحث و تبادل نظر شد.

    بر اساس گزارش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان اجرای طرح بیش از یک میلیون و 600 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده به طوری که در حال حاضر 39 درصد خانه های روستایی به لحاظ دوام سازه مقاوم شده اند.

    در این گزارش عنوان شد: در سال جاری رویکرد بهسازی بافت های فرسوده و آسیب پذیر، الگوی مسکن معیشت محور، توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی، بهینه سازی مصرف انرژی، توجه به روستاهای کمتر برخوردار و اقشار محروم، الگوهای بومی معماری روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی