عصر بازار

معاون نخست وزیر ویتنام اعلام کرد:

افزایش همکاری‌های ایران و ویتنام در حوزه‌های بانک، معدن، آب و کشاورزی

عصر اعتبار- در دیدار رئیس کمیسیون امنیت مجلس با معاون نخست‌وزیر ویتنام توافق شد سطح مبادلات دو کشور تا دو میلیارد دلار افزایش و همکاری‌ها به ویژه در حوزه بانک، کشاورزی، آب و معدن افزایش یابد.

افزایش همکاری‌های ایران و ویتنام در حوزه‌های بانک، معدن، آب و کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، رسانه‌های ویتنام اعلام کردند در دیداری که جانشین نخست‌وزیر ویتنام با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران داشتند، به افزایش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت تأکید شده است.

    ویتنام پلاس نوشت: نمایندگان دو کشور ویتنام و ایران اعلام کردند که باید بر افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور تمرکز شود و سقف مبادلات تجاری به زودی به ارزش دو میلیارد دلار خواهد رسید.

    در نشستی که روز گذشته بین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و  جانشین نخست‌وزیر ویتنام برگزار شد، به ادامه دوستی و ارتباط دو کشور تأکید کردند.

    آنها همچنین تأکید کردند توافقات انجام‌شده باید با همکاری نزدیک اجرایی شود. در این نشست علاءالدین بروجردی گفت: ویتنام به عنوان شریک مهمی برای ایران در منطقه جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.

    وی همچنین تأکید کرد: قراردادهای دوجانبه در آینده هم ادامه می‌یابد.

    وی همچنین قول داد که دولت ایران و وزرای و بخش‌های مختلف در داخل ایران را برای همکاری با ویتنام ترغیب کند تا قراردادهای بین دو کشور به ویژه در حوزه بانکی، کشاورزی و آب و معدن افزایش یابد.

    بروجردی همچنین گفته است که دو طرف وضعیت مطلوبی را برای افزایش سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و اقتصادی در بازارهای دو طرف ایجاد خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی