عصر بازار

اداره آمار کار ایالات متحده؛

آمریکا تا یک دهه آینده ۱۱.۵ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند

عصر اعتبار- اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد: انتظار می رود تا سال ۲۰۲۶ میلادی، تعداد ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شود.

آمریکا تا یک دهه آینده ۱۱.۵ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد: پیش بینی می شود از سال 2016 تا 2026 میلادی، 11 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی جدید در ایالات متحده ایجاد شود.

    بر همین اساس انتظار می رود تعداد افراد دارای شغل در این بازه زمانی، از 156 میلیون و یکصد هزار به 167 میلیون و 600 هزار نفر افزایش پیدا کند که حاکی از رشد 7 دهم درصدی است؛ در حالیکه میزان اشتغالزایی آمریکا در یک دهه اخیر یعنی از سال 2006 تا 2016 میلادی، 0.5 درصد رشد داشته است.

    همچنین در حدود یک سوم مشاغل جدید در حوزه سلامت، مددکاری اجتماعی خواهد بود و طی یک دهه آینده 1.9 درصد به دستمزد مشاغل این بخش افزوده خواهد شد و بطور کل بخش سلامت تا 10 سال آینده، تعداد 4 میلیون شغل به اقتصاد آمریکا اضافه خواهد کرد.

    اداره آمار کار آمریکا پیش بینی کرد که در 10 سال آینده، نرخ سالانه تغییر برای دستمزد و حقوق در مشاغل مرتبط با دولت فدرال 2 دهم درصد و این رقم برای مشاغل تولیدی 6 دهم درصد کاهش داشته باشد.

    این نهاد آمریکایی، نرخ تولید ناخالص داخلی آمریکا را به طور متوسط تا سال 2026 میلادی سالانه ٢ درصد برآورد کرد؛ در حالیکه این رقم برای یک دهه گذشته 1.4 درصد اعلام شده بود. 

    علاوه بر این انتظار می رود بهره‌وری نیروی کار هم 1.6 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع به رشد تولید ناخالص داخلی کمک بسزایی می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی