عصر بازار

رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرد:

۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در تاجیکستان

عصر اعتبار- رئیس جمهور تاجیکستان گفت: از سال ۱۹۹۸ تا کنون سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی این کشور تقریبا ۱.۶ میلیارد دلار بوده است.

۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بانک توسعه آسیا در تاجیکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با «تیکسیکو نکو» رئیس بانک توسعه آسیا صبح امروز در «کاخ ملت» در «دوشنبه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

    رحمان در دیدار با نکو، بانک توسعه آسیا را یکی از شرکای با اعتماد و استراتژیک تاجیکستان عنوان کرده و گفت: از سال 1998 تا به امروز سرمایه‌گذاری این بانک در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی این کشور تقریبا 1.6 میلیارد دلار بوده است.

    رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه از حمایت مالی بانک توسعه آسیا برای اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های آموزش و پرورش، انرژی، حمل و نقل، گمرک، جلوگیری از حوادث طبیعی و سرمایه‌گذاری‌های کوچک این نهاد بین المللی در کشورش اظهار رضایت کرد.

    همچنین طرفین در این دیدار در مورد ادامه همکاری‌های دوجانبه دولت تاجیکستان و بانک توسعه آسیا در چارچوب برنامه همکاری‌های منطقه‌ای اقتصادی آسیای مرکزی و استراتژی ملی توسعه تاجیکستان تا سال 2030 تبادل نظر کردند.

    در پایان این دیدار اظهار اطمینان شد که همکاری‌های تاجیکستان با بانک توسعه آسیا در چارچوب این برنامه‌ها، به ویژه در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، تأمین غذا و ایجاد مشاغل تقویت خواهند شد.

    رئیس بانک توسعه آسیا 3 آبان برای انجام سفری 3 روزه به تاجیکستان سفر کرد.

    بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و اقیانوس آرام تأسیس شد و هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک هستند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی